• چهار شنبه 22 اسفند 1403
  • الأرْبِعَاء 12 رمضان 1446
  • 2025 Mar 12
چهار شنبه 22 اسفند 1403
کد مطلب : 251242
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/98n48
+
-

دریافت خدمات با «شهرزاد» و «شهریار»

دریافت خدمات با «شهرزاد» و «شهریار»

مدیریت شهری دوره ششم با راه‌اندازی سامانه شهرزاد خدمت‌رسانی آنلاین را شروع کرد و خدماتی چون شارژ و تهیه کارت بلیت، سفارش آنلاین از میادین تره‌بار، استعلام و پرداخت عوارض و... در بستر این نرم‌افزار ارائه می‌شود. کاهش سفر، تسریع و تسهیل خدمات و در‌نهایت کاهش ترافیک و آلودگی هوا، مزیت‌های خدمت‌رسانی آنلاین هستند. حالا علی‌محمد الوند، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از رونمایی سامانه جدید با عنوان «شهریار» خبر داده است.

ایجاد یکپارچگی
سامانه شهریار برای ارائه خدمات الکترونیک شهرداری تهران راه‌اندازی می‌شود و تمام مجوزها، درخواست‌ها و اعتبارسنجی‌ها در قالب این سامانه قرار می‌گیرد. با راه‌اندازی این سامانه تمرکز بر یکپارچه‌سازی آن با سامانه شهرزاد خواهد بود.

ارائه خدمات شهرداری
دسترسی شهروندان به سامانه شهریار با همان نام کاربری سامانه شهرزاد امکان‌پذیر خواهد بود. تمرکز سامانه شهریار بر فرآیندهای داخلی شهرداری و انجام فرآیندهایی مانند صدور مجوزهای حوزه شهرسازی و.... خواهد بود. در سامانه شهرزاد هم خدمات شهروندی ارائه می‌شود.

حق انتخاب برای شهروندان
این 2 سامانه (شهرزاد و شهریار) با هم سرویس ردوبدل می‌کنند تا شهروندان حق انتخاب داشته باشند و بتوانند از هر بخشی که نیاز دارند، خدمات دریافت کنند. در‌واقع سامانه شهریار نوعی کارتابل شهروندی محسوب می‌شود و فرآیندها در این سامانه قرار می‌گیرد.

افزایش خدمات در شهرزاد
افزایش سرویس‌های جدید در سامانه شهرزاد در دستور کار قرار دارد. به‌طور مثال، شهروندان می‌توانند برای کرایه دوچرخه و اسکوتر در مسیر سرزندگی (اخیرا در منطقه‌۲ افتتاح و بهره‌برداری‌شده است) از طریق سامانه شهرزاد اقدام کنند.

بارگذاری سرویس پارک حاشیه‌ای
تقریبا هر سرویس شهروندی که به‌صورت الکترونیک ارائه می‌شود، به‌تدریج به سامانه شهرزاد اضافه خواهد شد. سرویس پارک حاشیه‌ای نیز تا پایان سال در سامانه شهرزاد بارگذاری می‌شود و با این کار قطعا پارک حاشیه‌ای تا حدود زیادی ساماندهی و مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید