پریسانوری؛ روزنامهنگار
پس از طرح ادعاها و شایعاتی درباره آلاینده بودن اتوبوسهای برقی که به تازگی در تهران وارد مدار خدمت شدهاند، صبح روزگذشته محسن هرمزی، معاون حملونقل و ترافیک شهردار تهران در گفتوگوی تلفنی با برنامه «ایران من» شبکه افق توضیحاتی در اینباره ارائه داد که خلاصه آن را در ادامه میخوانید.
سیستم گرمایشی آپشن است
اتوبوسهایی که خریداری شده درست مثل سایر اتوبوسهای برقی است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرند. این اتوبوسها مجهز به یک باتری 420کیلوواتی هستند که بین 250تا 300کیلومتر پیمایش در شهر را فراهم میکنند و همه اجزا و سیستمها حتی بخاری اتوبوس هم بهصورت برقی کار میکند. به مردم اطمینان میدهیم که این اتوبوسها کاملا برقی است و سیستم بخاری آپشنی است که برای روزهای خیلی سرد سال استفاده میشود.
خریداری شده با نظارت شورا و وزارت کشور
شرکت سازنده یک آپشن روی این اتوبوسها گذاشته که راننده میتواند در روزهای بسیار سرد سال و ساعات اول صبح برای گرمایش ابتدایی از آن استفاده کند. این نوع بخاری این امکان را میدهد که باتری را ذخیره کنیم تا پیمایش بیشتری داشته باشیم. اطلاع داشته باشید این بخاری مجهز به یک مخزن 20لیتری است که برای 3روز اگر تمام وقت بخاری روشن باشد 20لیتر مصرف میکند درحالیکه اتوبوسهای دیزلی روزانه بین 220تا 240لیتر سوخت مصرف میکنند. این موضوع سیستم گرمایشی پنهانی نبوده و از 2ماه قبل اعضای شورای شهر اطلاع داشتند و اصولا خرید اتوبوسها با لایحه مصوب با تأیید کمیته فنی اتوبوسرانی و وزارت کشور صادر شده است.
پای نفع شخصی و سیاسیکاری در میان است
ادعاهای طرحشده دلایل مختلفی دارد؛ یک بخشی برای خوراک رسانهای و سیاسیکاری است و بخشی دیگر هم به دلایل شخصی است،اما برای ما انتفاع شهر و مردم مهم است. البته اعضا و بهویژه ریاست شورای اسلامی شهر تهران در موضوع خرید اتوبوسهای برقی ما را همراهی کردند ولی در کل انتقادهایی میشود که هم شورا و هم شهرداری را زیر سؤال میبرند، آن هم بهخاطر کار ویژهای است که در این دوره انجام شده است.
پنج شنبه 9 اسفند 1403
کد مطلب :
250062
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/ElDxK
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved