• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 دی 1396
کد مطلب : 2394
+
-

سامانه حقوق راه‌اندازی می‌شود

بازپس‌گیری یارانه‌های 8 مدیر 17 میلیون تومانی

دولت
سامانه حقوق راه‌اندازی می‌شود

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران خبر از راه‌اندازی سامانه‌ای داد که پیش از این به بایگانی دولت سپرده شده بود. وعده راه‌اندازی سامانه حقوق و دستمزد مقامات کشور سال گذشته از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داده شده بود؛ با این حال مصوبه شورای حقوق و دستمزد درخصوص سقف 10میلیون تومانی حقوق مقامات و مدیران سیاسی کشور شاید راه‌اندازی این سایت را بلاتوجیه می‌کرد. با انتقادات اخیر رسانه‌ای درباره بودجه در اختیار نمایندگان مجلس، نوبخت در پاسخ به سؤال همشهری خبر از احیای سامانه حقوق مدیران و مقامات داد. او گفت که نمایندگان مجلس نیز در شمول اجرای این قانون هستند.

سخنگوی دولت همچنین از فهرستی 7یا 8نفره از مدیرانی با حقوق 17 میلیون تومان خبر داد که تاکنون یارانه نیز می‌گرفته‌اند. به گفته او، هیچ‌کدام از این افراد جزو مقامات سیاسی نیستند و در عین حال باید یارانه دریافتی خودشان از ابتدا تاکنون را به دولت بازگردانند. نوبخت گفت: رئیس دیوان محاسبات لیست این افراد را اعلام کرده و تصمیم گرفتیم این افراد از لیست یارانه‌بگیران حذف شوند. من از اینکه فردی با این شرایط همان 45هزار تومان را دریافت می‌کرده است، بدم آمد و آنان ملزم هستند یارانه‌ای را که تاکنون گرفته‌اند، باز پس دهند.

سخنگوی دولت در ارتباط با شکل‌گیری کمپین «ما پشیمان هستیم» در فضای مجازی و رویکردهای انتقادی نسبت به دولت گفت: «دولت باید این را بپذیرد که می‌تواند منتقد داشته باشد، اما اینکه میزان انصاف آن منتقدان درباره انتقادهایی که مطرح می‌کنند چقدر است را نمی‌دانم که البته این هم موضوع تازه‌ای نیست؛ چرا که در بحث حقوق نامتعارف شاهد بودید که چه مطالبی مطرح شد اما مردم انتخاب خود را انجام دادند چرا‌که به دولت اطمینان دارند. بنابراین اوضاع به این صورت که در فضای مجازی جلوه داده می‌شود، نیست. مردم هنوز دولت را دوست دارند و اگر عده‌ای عنوان می‌کنند که پشیمان هستند، به‌نظر می‌رسد باید از آنان پرسید که شما کی رأی دادید؟ شاید خیلی از آنان جزو کسانی نباشند که رأی داده بودند.»

 

تصمیم شورای امنیت، دیدار با هرسه‌محصور بود نوبخت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا در ماه‌های اخیر شاهد برگزاری دیدارهای متعدد با مهدی کروبی بوده‌ایم اما دیداری با میرحسین موسوی انجام نشده است، افزود: در این زمینه دبیر شورای‌عالی امنیت ملی یا سخنگوی تعیین‌شده آن باید اطلاع‌رسانی کند اما من می‌گویم که درباره هر سه‌نفر از محصوران این تصمیم گرفته شده و خودم نیز تصور می‌کردم که برای هر سه‌نفر آنان دیدارها انجام شود.

 

دولت خردادماه امسال لایحه تفکیک 3وزارتخانه را به مجلس فرستاد که با مخالفت عدیده نمایندگان، سرنوشتش مشخص نیست. سخنگوی دولت در توضیحات خود درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که تصمیم دولت در تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی واقع‌بینانه بوده است. طبق تصمیمی که در برخی کشورها گرفته شد، این تلفیق صورت گرفت و 2وزارتخانه در هم ادغام شد. شاید برای برخی کشورها این اقدام لازم باشد ولی ما به 2وزارتخانه مستقل نیاز داریم. او با بیان اینکه دولت پیشنهاد تفکیک این دو وزارتخانه را به مجلس با فوریت داده بود، ولی هنوز از طرف مجلس پاسخی داده نشده است، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم با قدرت خرید مردم درخصوص کالاهای اساسی اینگونه برخورد کنیم. ما از مجلس انتظار داریم نسبت به جداسازی این دو وزارتخانه زودتر اقدام کند تا ما دچار نوسان در برخی اجناس نشویم.

 

مشکل ما با عربستان بالاتر از این حرف‌هاست نوبخت سؤال یکی از خبرنگاران درخصوص مشکل میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا را اینطور پاسخ داد که «مشکل ما با عربستان بالاتر از این حرف‌هاست» و افزود: «ما مشکل‌مان با مردم و کشور عربستان نیست بلکه با سیاست‌های غیرانسانی در عربستان مخالف هستیم. در عین حال آنچه بتوانیم در چارچوب عرف دیپلماتیک انجام بدهیم، انجام می‌دهیم. ما مردان دیپلماتیک شجاعی داریم. تیم‌های عربستانی از 2سال پیش به بهانه نبود امنیت در ایران، از حضور در ایران به‌خاطر رویارویی با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا خودداری کرده‌اند و بازی تیم‌های 2کشور، در زمین بی‌طرف (عمان، امارات و قطر) برگزار شده بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید