• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 دی 1396
کد مطلب : 2393
+
-

شهر در رسانه ها

راهکاری برای به تأخیر انداختن آلودگی هوا روزنامه «ایران» در یادداشتی نوشته که وارونگی دما را می‌توان از حدود 10روز قبل پیش‌بینی و از آلوده شدن هوای پاک کلانشهر تهران جلوگیری کرد؛ نویسنده از اینکه مدیریت کیفیت هوا تنها پس از بروز بحران شروع به اقدام می‌کند، انتقاد کرده و می‌نویسد: ممنوعیت تردد خودروها  اگر چند روز قبل از شروع بحران اعمال شود، روند تخریب هوای پاک را به تأخیر می‌اندازد و البته این زمان تأخیر باید متناسب با دوره زمانی پیش‌بینی شده دوام وارونگی دما باشد.

 

طرح جدید، ترافیک را تشدید می‌کند روزنامه «دنیای اقتصاد» با بررسی الگوی موفق مدیریت تقاضای سفر با خودروی شخصی در شهرهای بزرگ جهان، از طرح ترافیکی جدید شهرداری تهران انتقاد کرده است. این گزارش بر این ادعاست که اصلاحات صورت گرفته در طرح ترافیکی جدید دارای اشکالات و ابهامات قابل تامل بوده و این طرح ناشی از عدم‌درک کامل صورت مسئله (ترافیک و آلودگی) محسوب می‌شود. 

 

نوسازی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود روزنامه «وقایع اتفاقیه» اظهارات حسین مرعشی در پنجمین نشست حکمروایی خوب و توسعه پایدار شهری را پوشش داده است. بنا بر این گزارش، مرعشی  به طرح این مسئله پرداخته که چرا باید ۴۰هزار میلیارد یارانه بدهیم؟ به جایش خانه‌های مردم را بازسازی کنید. این امر باید تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.

 

زیرساخت‌های لرزان مدیریت بحران پایتخت روزنامه «تعادل» میزان آمادگی بیمارستان‌ها و نهادهای کنترل بحران در برابر زلزله احتمالی تهران را بررسی کرده است. به نوشته تعادل، ملارد، مرکز زلزله اخیر پایتخت بود که با داشتن 450هزار نفر جمعیت، حتی یک بیمارستان هم ندارد و چشم امید مسئولان مدیریت بحران به برپا کردن بیمارستان‌های صحرایی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید