• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 10 شهریور 1403
کد مطلب : 234113
+
-

گرینویچ

پدیده عجیب در ایسلند
ویدئوی جالبی به‌تازگی در فضای مجازی از فوران آتشفشان در شهر گرینداویک ایسلند منتشر شده که شفق قطبی نیز همزمان در آسمان آن می‌درخشد. این همزمانی، تصاویر زیبایی‌ پدید آورده و کاربران زیادی درباره زیبایی این پدیده نظر داده‌اند. این آتشفشان همچنان به فوران خود ادامه می‌دهد، اما میزان فوران آن به نسبت ما ه های ژانویه و فوریه که گدازه‌هایی را به سمت شهر گرینداویک فرستاد، کمتر است. اداره هواشناسی ایسلند پیش‌بینی کرد که تعادلی بین ذخایر ماگمای عمیق و جریان‌های گدازه وجود خواهد داشت که به همین دلیل فوران ادامه دارد، اما با شدت کمتر. جمعیت حدود ۳۸۰۰ نفری گرینداویک در نوامبر گذشته پس از یک رشته زمین لرزه در هفته‌های پس از فوران در ‌ماه دسامبر، تصمیم گرفتند دیوار‌های دفاعی در اطراف شهر بسازند به این امید که گدازه‌ها را از مراکز جمعیت دور کنند.

حبس کردن نوزاد در توالت هواپیما
«من فقط می‌خواستم بچه را آرام کنم و بگذارم همه استراحت کنند.» این جمله یکی از 2 زنی است که در یک پرواز، یک کودک نوزاد را که در حال گریه کردن بود، داخل توالت هواپیما حبس کردند تا مزاحمتی برای مسافران نداشته باشد. این حادثه با منتشر شدن ویدئویی از این دو زن از خود درحالی‌که دختر را در داخل توالت در پرواز هواپیمایی جونیائو از گوئیانگ به شانگهای حبس کرده بودند، سر و صدای زیادی در فضای مجازی در چین به پا کرد. درحالی‌که یکی از این زن‌ها معتقد بود به دیگر مسافران کمک کرده تا استراحت کنند، کاربران فضای مجازی او را متهم به بدرفتاری با کودک کرده‌اند. گویا مادربزرگ نوزاد این اجازه را به این دو زن داده بود تا بتوانند یک ویدئوی آموزشی درست کنند.

نمایش دستبند عتیقه
2سال پیش یک پسر ۱۲ساله به‌ نام روان، هنگام پیاده‌روی با سگش، به طور تصادفی در مزرعه ای در پاگام، یکی از روستاهای غرب ساسکس انگلیس یک دستبند عتیقه پیدا می‌کند. سپس او و مادرش این دستبند را به یک کارشناس محلی نشان می‌دهند و مشخص می‌شود که این دستبند رومی است و به قرن اول میلادی، درست پس از حمله کلودیوس امپراتور روم به بریتانیا در سال ۴۳ میلادی تعلق دارد. این دستبند طلای رومی نادر قرار است از 2 هفته دیگر در موزه نوویوم چیچستر به نمایش گذاشته شود. این دستبند که به قرن اول میلادی تعلق دارد، احتمالا به‌عنوان نشان شجاعت به مردان رومی اهدا می‌شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید