• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 10 شهریور 1403
کد مطلب : 234071
+
-

تهیه 2 مدل بستنی رژیمی با شیر کم چرب

تهیه 2 مدل بستنی رژیمی با شیر کم چرب


روش تهیه
1. طالبی را پوست كنده و به تکه‌های کوچک برش بزنید و به‌مدت حداقل ۴ساعت داخل فریزر قرار دهید تا طالبی یخ بزند.  طالبی یخ‌زده را همراه شیر و عسل داخل میکسر بریزید و میکس کنید تا مواد مخلوط و یکدست شود.
2. مخلوط به‌دست آمده را بچشید اگر شیرینی آن کم بود مقداری عسل اضافه کنید. مواد را داخل ظرف در‌دار ریخته و به‌مدت ۷ تا 8ساعت داخل فریزر قرار دهید تا سفت شود.
3. بستنی به‌دست آمده را می‌توانید برش بزنید و داخل نان بستنی گذاشته و سرو کنید. یا با اسکوپ بستنی به شکل گرد درآورید و با میوه‌های تازه سرو کنید.

نکته
مقدار عسل بستگی به شیرینی طالبی دارد؛ پس در ریختن آن دقت کنید.  


روش تهیه
1. شکلات را با شیر در ظرف کوچکی بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم  در شیر ذوب شود. در ادامه این مخلوط را کنار بگذارید تا سرد شود. خامه کم‌چرب را در ظرف دیگری ریخته و هم بزنید.
2. مخلوط شکلات و شیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم‌بزنید. مایه بستنی را در یک ظرف یا قالب مناسبی که بتوانید در فریزر قرار دهید بریزید و آن را داخل فریزر بگذارید تا زمانی که کریستال‌های یخ در لبه‌های ظرف دیده شوند.
 3. بستنی را از فریزر خارج کنید و هم‌بزنید.  بیسکوئیت، کشمش و گردو را در آن بریزید و مخلوط کنید تا در تمام بستنی پراکنده شوند. بستنی را دوباره در فریزر قرار دهید تا  ببندد.

نکته
حین آماده‌سازی‌ مراقب باشید خامه را بیش از اندازه هم‌نزنید تا به کره تبدیل شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید