• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 10 شهریور 1403
کد مطلب : 234063
+
-

چند ترفند برای تهیه بستنی خانگی

چند ترفند برای تهیه بستنی خانگی

یکی از لذت‌بخش‌ترین میان‌وعده‌هایی که در تابستان طرفدارانش بیشتر هم می‌شود، بستنی است. چند نکته را در این باره برایتان بازگو مي‌كنيم که هنگام تهیه یا قبل از خوردن بستنی آن را بدانید و آگاهانه بستنی بخورید.

علت یخ‌بستن رویه بستنی
تنها دلیل یخ‌زدن سطح بستنی این است که شما آن را مدتی بیرون از فریزر نگهداری کرده‌اید و پس از نرم و بازشدن یخ، دوباره آن را داخل فریزر گذاشته‌اید. برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلی باید بستنی را تا پیش از مصرف همواره در دمای بین صفر تا منفی 5درجه سانتی‌گراد داخل فریزر نگه دارید.

 تفاوت بستنی یخی و بستنی
بستنی یخی با شربت‌های میوه‌ها درست می‌شود و اغلب برای ازبین‌بردن مزه غذاها در دهان بین وعده‌ها سرو می‌شود. افرادی که مشکل هضم لاکتوز دارند با خیال راحت می‌توانند از این خوراکی که هیچ ماده لبنی‌اي در ساخت آن استفاده نشده استفاده کنند.

دلیل استفاده از نمک
اگر اهل درست کردن دسرهای خانگی باشید، شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که چرا نمک در تهیه بستنی باید استفاده شود؟! نمک، ماده‌ای سخت است و ترکیب آن با یخ و خامه باعث می‌شود مواد بستنی راحت‌تر سرما را جذب کند و داخل فریزر یخ ببندد. سنگ نمک نقطه انجماد یخ را کاهش می‌دهد، دمای مخلوط یخ و سنگ‌نمک زیر نقطه انجماد آب است.

 تفاوت بستنی‌های رژیمی و معمولی
میزان چربی در بستنی رژیمی حداقل 50درصد کمتر و میزان کالری آن ۳۳درصد کمتر از بستنی‌های معمولی است، اما این باعث نمی‌شود که آن را سالم‌تر بدانیم و به آن معنا نیست که شما می‌توانید مقدار بیشتری از آن بخورید. در بستنی رژیمی سعی کنید با مقایسه برچسب‌های تغذیه، گزینه کم‌چرب‌تر را انتخاب کنید.

 از چه زمانی بچه‌ها می‌توانند بستنی بخورند؟
بعد از یک‌سالگی می‌توان به بچه‌ها، محصولات لبنیاتی مانند شیر، پنیر، خامه و... داد و بستنی هم یکی از آنهاست. البته باید مطمئن باشید شیری که در بستنی به‌کار رفته، پاستوریزه باشد، چون بچه‌ها به پروتئین شیر و دیگر ترکیبات آن حساسیت دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید