• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 6 شهریور 1403
کد مطلب : 233748
+
-

گرینویچ

تعارف اورانگوتانی
در جریان مفهوم «اعضای یک پیکر» یا همان «تن واحد» که هستید؛ همانی که جناب سعدی در آن بیت زیبا به آن اشاره کرده که «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند / که در آفرینش ز یک گوهرند....» مفهومی که گروهی از انسان‌ها، بی‌تفاوت، از کنار آن عبور می‌کنند و تنها به فکر بیرون‌کشیدن گلیم خودشان از آب زندگی هستند.
بد نیست بدانید، برخی اورانگوتان‌ها، طبق مرام سعدی زندگی می‌کنند و گرسنگی را برای همنوعشان نمی‌پسندند و غذای خود را به دیگری تعارف می‌کنند. این تصویر از یک مرکز توانبخشی حیوانات در مالزی شکار شده است.

جنجال پیتزا موزی
میوه گران‌قیمت موز، از ابتدای قرن گذشته، وارد اروپا شد و آرام جای خودش را در دل اروپاییان باز کرد. اما در این میان، سوئدی‌ها از بقیه کشورهای قاره سبز، گوی سبقت را در عشق به موز ربودند و علاوه بر مصرف خام آن، تا توانستند در طبخ غذاهای گوناگون از این میوه باشکوه بهره‌ بردند؛ اما عجیب‌ترین و البته محبوب‌ترین غذای موزی آنها، به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز شده است: غذایی به نام «پیتزا موز».
البته کسی نمی‌داند کی و چرا این میوه زرد‌رنگ، برای پخت و تزئین پیتزای سوئدی به‌کار رفته است، اما مخالفان این طعم شیرین‌ که عموما ایتالیایی‌های عاشق پیتزا پپرونی هستند، معتقدند طعم شیرین موز، لذت طعم دودی ژامبون و سوسیس را از بین می‌برد.
برخی‌ کاربران، البته معتقدند طعم غذاها، موضوعی شخصی است و این دسته می‌گویند وقتی پیتزا موز سوئدی را می‌خورند، آن‌قدر لذت می‌برند که انگار در حال خوردن کیک پای موز هستند.

پرش در 102سالگی
«پرش از ارتفاع 2هزارمتری!» تا اینجای کار، خبر خیلی عجیب نیست، اما حالا بخش عجیب ماجرا: «پرش از ارتفاع 2هزار‌متری در روز تولد 102سالگی!»
خانم ‌مانت بیلی‌ که تابه‌حال، کارهای هیجان‌انگیز زیادی را تجربه کرده، حالا در روز تولد 102سالگی، خودش و دیگران را شگفت‌زده کرد و همراه با یک چترباز، پس از پریدن از یک هواپیما در ارتفاعی بیش از 2هزار‌متر، به مسن‌ترین چترباز انگلستان تبدیل شد. او گفته علاوه بر هیجان، این کار را برای جمع‌کردن کمک به 3خیریه انجام داده است.
بیلی ماجراجو در تولد 100سالگی‌اش نیز تجربه سرعت 209کیلومتر بر ساعت را با یک ماشین فراری داشته است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید