• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 30 مرداد 1403
کد مطلب : 233321
+
-

حامد بهداد مادر ناصرالدین‌شاه شد

حامد بهداد مادر ناصرالدین‌شاه شد

حامد بهداد به‌عنوان صداپیشه شخصیت مهد علیا، مادر ناصرالدین‌شاه قاجار، در انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» حضور دارد.  به گزارش همشهری، بهداد در انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به جای شخصیت مهد علیا، مادر ناصرالدین‌شاه صداپیشگی کرد.
این انیمیشن سینمایی که توسط اشکان رهگذر نویسندگی و کارگردانی شده و آرمان رهگذر تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد، در ژانر کمدی-رمانتیک و موزیکال تولید شده و به وقایع تاریخی شکل‌گیری تئاتر غربی در ایران می‌پردازد.  بهداد علاوه بر صداپیشگی این شخصیت، ترانه مرتبط با مهد علیا را نیز اجرا کرده است. این دومین همکاری او با استودیو هورخش است. پیش از این، او در انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به‌جای شخصیت ضحاک صداپیشگی کرده بود.
در این انیمیشن بهنام جلیلیان به‌عنوان آهنگساز و میثم یوسفی به‌عنوان ترانه‌سرا حضور دارند. داستان «ژولیت و شاه» درباره جولی، بازیگر جوان و تازه‌کار تئاتر است که به دعوت ناصرالدین‌شاه برای بازی در نقش ژولیت به ایران می‌آید؛ اما نقشه شاه برای او چیزی فراتر از یک اجرای ساده است. در این پروژه امین قاضی به‌عنوان مدیر دوبلاژ فعالیت می‌کند و سام استودیو در ضبط صدای صداپیشگان همکاری دارد. نصرالله مدقالچی، دوبلور پیشکسوت، نقش میرزاحسین‌خان سپهسالار، صدراعظم دربار ناصرالدین‌شاه را صداپیشگی کرده است. این انیمیشن سینمایی نخستین‌بار در جشنواره بین‌المللی فانتازیا2021 و سپس در جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی2022 به مخاطبان معرفی شد و در بخش انتقال تجربه (Work in Progress) جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی2023 هم حضور داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید