• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 30 مرداد 1403
کد مطلب : 233298
+
-

جزئیات آتش‌سوزی در ساختمان نیمه‌کاره

داخلی
جزئیات آتش‌سوزی در ساختمان نیمه‌کاره

آتش‌سوزی در ساختمانی نیمه‌کاره در شمال تهران، آتش‌نشانان را به محل حادثه کشاند. هرچند این حادثه هیچ تلفاتی نداشت، اما آتش‌سوزی برای دقایقی بخشی از آسمان پایتخت را دودآلود کرد.
به گزارش همشهری، حدود ساعت 14دیروز (دوشنبه) شهروندانی که از مناطق شمالی تهران به ویژه ‌حوالی خیابان ولیعصراز میدان ونک تا چهار راه پارک‌وی‌عبور می‌کردند با توده‌ای از دود سیاه در آسمان مواجه شدند. شواهد از وقوع یک آتش‌سوزی گسترده حکایت داشت، اما هنوز معلوم نبود کجا اتفاق افتاده و دلیل وقوع آن چیست. دقایق کوتاهی از وقوع آتش‌سوزی گذشته بود که نخستین گروه از آتش‌نشانان خود را به محل حادثه رساندند. آنجا ساختمانی در حال ساخت در ابتدای بزرگراه نیایش، درست مقابل پردیس سینمایی ملت بود که بخشی از آن دچار آتش‌سوزی شده و شعله‌های آتش هر لحظه بخش‌های بیشتری از ساختمان را دربرمی‌گرفت. هنگام آتش‌سوزی جز تعدادی از کارگران هیچ‌کس در ساختمان حضور نداشت، با این حال وجود تیرک‌های چوبی و تعداد زیادی یونولیت هر لحظه بر وسعت آتش‌سوزی می‌افزود. در این شرایط بود که عملیات آتش‌نشانان آغاز شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی، آتش‌نشانی تهران درباره این حادثه گفت: با اعلام وقوع آتش‌سوزی، آتش‌نشانان از 5ایستگاه خود را به محل حادثه رساندند. به‌دلیل شعله‌ور شدن تیرهای چوبی، آتش هر لحظه گسترده‌تر می‌شد و به سایر طبقات سرایت می‌کرد که همکارانم از چند جهت با استفاده از نردبان‌های هیدرولیکی تلاش برای اطفای حریق را آغاز کردند. ملکی در ادامه گفت:‌ در مجاورت محل آتش‌سوزی ساختمان مسکونی نبود و از نظر ایمنی برای شهروندان نگرانی وجود نداشت. این عملیات ادامه پیدا کرد و همکارانم پس از چند ساعت تلاش سرانجام موفق شدند آتش‌سوزی را به‌طور کامل خاموش کنند و بررسی‌ها برای روشن شدن علت حادثه توسط تیم کارشناسی در دستور کار قرار دارد. از سوی دیگر محمداسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس تهران درباره حادثه‌دیدگان در این آتش‌سوزی گفت:‌ خوشبختانه این ساختمان در حال ساخت و خالی از سکنه بود. با این حال در همان دقایق اولیه 4 دستگاه آمبولانس، 3 دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه خودروی پشتیبانی و 2 دستگاه خودروی فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند و نیروهای اورژانس تا پایان عملیات در محل حضور داشتند. در این حادثه 4نفر مصدوم و توسط کارشناسان اورژانس در محل درمان شدند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید