• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 30 مرداد 1403
کد مطلب : 233280
+
-

گرینویچ

همسریابی برای پلنگ

جفت‌یابی برای حیوانات، به‌ویژه حیوانات در حال انقراض کار ساده‌ای نیست؛ اما در باغ وحشی در انگلستان، یک راه‌حل جالب برای این موضوع به‌کار گرفته شده و موفقیت آمیز هم بوده است. مسئولان باغ وحش دارتمور در شهر دوون، جنوب غربی انگلستان از طریق سامانه مدیریت اطلاعات جانورشناسی، مشهور به سایت دوست یابی حیوانات، برای یک گونه پلنگ نادر با نام «فردو» یک جفت ماده به ‌نام «لنا» را از باغ وحشی دیگر یافته و امیدوارند از این طریق برنامه‌ای را برای تکثیر آن آغاز کنند.

چپ یا راست؟

اگر برای مسافرت به کشور دیگری رفته و قصد اجاره خودرو داشته باشید، اول باید ببینید که راننده‌های آن کشور سمت راست خیابان رانندگی می‌کنند یا سمت چپ. جالب است بدانید که تقریبا دو سوم جمعیت جهان در سمت راست خیابان رانندگی می‌کنند؛ یعنی در مجموع، رانندگان در 174کشور و منطقه در سمت راست خیابان رانندگی می‌کنند؛ درحالی‌که وسایل نقلیه‌ای که از سمت چپ حرکت می‌کنند در 78کشور استفاده می‌شود. اکثر کشورهایی که در سمت چپ رانندگی می‌کنند مستعمره‌های سابق بریتانیا ازجمله آفریقای جنوبی، استرالیا و نیوزیلند هستند. فقط 4کشور اروپایی در سمت چپ رانندگی می‌کنند که همگی جزیره هستند. این گروه متشکل از بریتانیا، ایرلند، مالت و قبرس است.

قوی ترین مرد جنگ جهانی

«ترین»‌ها همیشه مورد توجهند، سریع‌ترین‌ها، باهوش ترین‌ها، بلندترین‌ها و البته قوی‌ترین‌ها! در مسابقات المپیک هم مسابقات سنگین‌وزن وزنه‌برداری، بسیار مورد توجه همگان است؛ جایی که در سال‌های گذشته،  حسین رضازاده و بهداد سلیمی خودمان، گل کاشتند و مورد توجه همگان قرار گرفتند. اما حالا عکسی از سال‌های دور در شبکه‌های اجتماعی، دوباره دست‌به‌دست شده؛ عکس سربازی فرانسوی که یک توپ‌جنگی را همراه با 3سرباز، روی دو دست بلند کرده و احتمالا رقیب می‌طلبد! تاریخ این عکس به سال 1917بازمی‌گردد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید