• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 29 مرداد 1403
کد مطلب : 233165
+
-

رئیس شورای شهر در جمع خبرنگاران چه گفت؟

افزایش ۲۰درصدی ترافیک تهران در مهرماه

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران به موضوع ترافیک مهرماه تهران اشاره کرد و گفت که طرح استقبال از مهر در شهرداری پیگیری می‌شود تا آمادگی کافی برای ترافیک داشته باشیم؛ چرا که زمان بازگشایی مدارس قاعدتا۲۰درصد افزایش ترافیک خواهیم داشت و تنها راه‌حل این معضل افزایش واگن‌ها و بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی است. او در ادامه به سؤالات
مطرح شده هم پاسخ داد.

ضرورت معاینه فنی تاکسی‌ها: اینکه از هر ۸دستگاه تاکسی یک دستگاه در معاینه فنی قبول می‌شود درست نیست. معاینه فنی تاکسی‌ها سخت‌تر است و باید استاندارد درستی داشته باشند.

نقص‌فنی تاکسی‌های برقی: تاکسی‌های برقی تازه شروع به‌کار کرده‌اند و موتور الکتریکی دارند که سال‌ها با مشکل مواجه نمی‌شود و اگر هم مشکلی باشد به‌اندازه‌ای توانایی داریم که تعمیرات موتور آنها را انجام دهیم.

بهبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی: زمان کرونا میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاهش یافت و هنوز میزان استفاده از این وسایل به دوران قبل از کرونا بازنگشته است. امیدواریم دولت ارقام مترو و اتوبوس‌ها را بموقع بپردازد تا وارد ناوگان شوند؛ چرا که اگر ارقام پرداخت شود طرف چینی ساخت خود را انجام می‌دهد. البته واگن ملی و اتوبوس‌های داخلی را هم نباید فراموش کنیم که امیدواریم در زمان مقرر به وعده خود عمل کنند.

تحویل ماهانه ۵۰ دستگاه اتوبوس داخلی به شهرداری: این بستگی به تولیدکنندگان دارد، چرا که تعدادی از تولیدکنندگان بموقع اتوبوس‌های سفارش داده‌شده را تحویل می‌دهند و تعدادی دیگر خیر.

ساخت دریاچه مصنوعی در بوستان یاس فاطمی: اگر قرار بر ساخت دریاچه باشد باید در شرق تهران ایجاد شود تا چرخش وزش باد از شمال غرب به جنوب شرق را شاهد باشیم‌.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید