• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 28 مرداد 1403
کد مطلب : 233141
+
-

آواره هتل‌ها!

پس از طوفان‌الاقصی نزدیک به 200هزار شهرک نشین صهیونیست آواره شدند که بسیاری از آنها اکنون در هتل زندگی می‌کنند و بسیاری هم به مناطق مرکزی يا به خارج از فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند. هزاران نفر از شهرک‌نشین‌ها به خانه‌های نزدیک در اطراف غزه بازگشتند، زیرا دولت به اختصاص بودجه هتل‌ها  برای برخی از آنها پایان داده و نمی‌تواند آن را  پرداخت کند. بخشی از گزارش تایمز اسرائیل درباره آوارگان اسرائیلی به شرح ذیل است.

  3هزار و 700نفر از شهرک نشین‌های صهیونیست که بعد از 7اکتبر و حملات موشکی حماس به مناطق اطراف غزه آواره شده بودند به هتل‌ها پناه برده‌اند.
  کابینه اسرائیل هم به آنها مقرری اقامت در هتل پرداخت می‌کرد.
  رژیم صهیونیستی توان پرداخت این مقدار از هزینه‌های اقامت شهرک‌نشین‌ها در هتل‌ها را ندارد.
  اسرائیل باید دو برابر این مبلغ، هزینه آوارگان در شمال اراضی اشغالی کند.
  یکی از مقامات رژیم صهیونیستی گفته است که ساکنان 10محله کیبوتز که در حمله حماس به‌شدت آسیب دیده‌اند، حداقل برای یک سال دیگر در مکان‌های مختلف اسکان موقت داده خواهند شد.
  از زمان آغاز حملات این رژیم علیه نوار غزه، هنوز ۱۰۰هزار تن از ساکنان اراضی اشغالی آواره هستند.
  مسئولان اسرائیل درپی آغاز جنگ علیه نوار غزه، ساکنان شهرک‌های متعددی در نوار غزه را تخلیه کردند. همچنین آنها ۲۸ شهرک واقع در مرزهای لبنان را به‌دلیل حملات متقابل حزب‌الله از اکتبر گذشته تخلیه کردند.
  اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید