• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 مرداد 1403
کد مطلب : 232965
+
-

5 پیام شهر موشکی عماد

یادداشت
5 پیام شهر موشکی عماد

حسین پاک؛ کارشناس مسائل منطقه

همانطور که سید مقاومت  پیش از این گفته بود، «طیف عماد» بزرگ‌ترین دردسر برای دشمن صهیونیستی در حیات نکبت‌بارش خواهد بود. پس از تربیت‌یافتگان ممتازی چون حاج‌جواد طویل، حاج ابوطالب و حاج ابونعمه که به‌مدت چند‌ماه در جبهه شمال فلسطین اشغالی توانستند ابهت پوشالی ارتشی را که شکست‌ناپذیر بود لگدمال کنند، حالا حزب‌الله شهر موشکی «عماد۴» را به نمایش می‌گذارد.
رونمایی از شهر موشکی آن‌هم در میانه یک تنش بی‌سابقه،پیام‌های بسیاری‌دارد:

1 مقاومت اسلامی در لبنان ماه‌‌هاست در حال انجام یک جنگ فرسایشی با دشمن صهیونیست است که باعث واردآمدن خسارت‌های زیادی به رژیم موقت صهیونیستی شده؛ تا جایی که نایب‌رئیس سابق ستاد ارتش دشمن، یائیر گولان، به‌تازگی اعلام کرد: وضعیت در جبهه شمالی بزرگ‌ترین شکست در تاریخ پروژه صهیونیسم را نشان می‌دهد.

2 دشمن صهیونیستی در این ماه‌ها با استفاده از برتری هوایی سعی در واردکردن ضرباتی جدی به توان آفندی مقاومت در خط اول جبهه جنوب لبنان داشته است. به عقیده بسیاری از ناظران، توان تهاجمی مقاومت در این ماه‌ها نه‌تنها دچار ضعف نشده است، بلکه توانسته در مواقع حساس ضرباتی مهم بر پیکره دشمن وارد کند. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پیام‌های «عماد۴» این است که مقاومت به یک نقطه برتری غیرقابل بازگشت در مقابل رژیم‌صهیونیستی دست یافته است.

3 شهرهای موشکی، دور از دسترس ضربات هوایی رژیم‌صهیونیستی هستند و با وجود چنین استحکاماتی رژیم‌صهیونیستی عملا برتری هوایی خود را در مقابله با تهاجم مقاومت از دست می‌دهد. همچنین مقاومت اصطلاحا قادر به واردآوردن «ضربه دوم» است؛ به این مفهوم که رژیم‌صهیونیستی هرقدر هم که تهاجمی قوی داشته باشد، نمی‌تواند مانع از ضربه بعدی حزب‌الله شود. همچنین مقاومت نشان داد که «عماد۴» و دیگر پایگاه‌های موشکی‌اش به‌نوعی دشمن را مجبور به مبارزه با برگ‌های درختان و سنگریزه‌ها خواهد کرد که هیچ قدرتی نمی‌تواند از پس درگیری با آنها برآید.

4 آنچه به نمایش درآمد، بخش کوچکی از توان بالای مقاومت است؛ موشک‌هایی با برد متوسط و سر جنگی سنگین که می‌توانند بانک اهداف گسترده‌ای از رژیم موقت صهیونیستی را از «کریات شمونا» تا حیفا هدف قرار دهند. عماد نامی ا‌ست که هنوز رعب و ترس را برای دشمنان به ارمغان می‌آورد. به قول شهید عماد مغنیه: «الهدف واضح و محدّد و دقیق: ازاله اسرائیل من الوجود»؛ هدف واضح، مشخص‌شده و دقیق است: نابودی اسرائیل.

5 حال دشمن نمی‌داند آغاز و پایان این شهر‌ها کجاست؟ آیا انتهای این تونل‌ها به سرزمین‌های اشغالی می‌رسد و قرار است حین تهاجم زمینی برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی استفاده شود؟ ابتکار پاسخ در دستان مقاومت است و این گوشه‌ای از امکانات آن برای واردآوردن ضربات جبران‌ناپذیر به رژیم‌صهیونیستی است؛ هرقدر هم که این پاسخ با تأخیر داده شود، اما قطعی ا‌ست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید