• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 27 مرداد 1403
کد مطلب : 232926
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/P1xg4
+
-

آمریکایی‌ها اخبار سیاسی را از کدام رسانه‌ها دریافت می‌کنند؟

گونه‌شناسی رسانه‌هایی که آمریکایی‌ها برای دریافت اخبار سیاسی به آنها اعتماد دارند

آمریکایی‌ها برای دریافت اخبار سیاسی و انتخاباتی به طیف وسیعی از رسانه‌ها مراجعه می‌کنند، اما 2منبع به‌صورت‌ویژه به‌عنوان منابع اصلی شناخته می‌شوند. در نظرسنجی اواخر سال 2019که به‌عنوان بخشی از پروژه منابع خبری انتخابات مرکز تحقیقات پیو انجام شد، فاکس‌نیوز و سی‌ان‌ان توسط بزرگ‌ترین بخش از بزرگسالان ایالات‌متحده به‌عنوان منبع اصلی اخبار سیاسی - به‌ترتیب 16و 12درصد - نام برده شدند. حداقل 2درصد دیگر بزرگسالان آمریکایی 6رسانه دیگر - NPR، NBC News، ABC News MSNBC، CBS News و The New York Times - را به‌عنوان منبع مهم اخبار نام بردند؛ منابعی که 51درصد باقیمانده از بزرگسالان ایالات‌متحده نام بردند، یک لیست رسانه‌ای بلندبالا شامل بیش از 20برند رسانه‌ای دیگر بودند.

4 منبع مهم خبری برای پوشش اخبار سیاسی
4منبع از 8منبعی که حداقل 2درصد از بزرگسالان ایالات‌متحده نام برده‌اند، به‌احتمال زیاد توسط« دمکرات‌ها »و «مستقل‌های متمایل به دمکرات‌ها» نسبت به «جمهوری‌خواهان» و «طرفداران حزب جمهوری‌خواه» برای دریافت اخبار سیاسی و احزاب معرفی می‌شوند:‌ ام اس ان بی‌سی، نیویورک تایمز، ان پی آر و سی ان ان.  فاکس‌نیوز تنها رسانه در بین این 8رسانه است که به‌احتمال زیاد توسط جمهوری‌خواهان نسبت به دمکرات‌ها به‌عنوان منبع خبری سیاسی نام برده می‌شود.
به‌طور مشابه، حدود 9نفر از هر 10نفر (91درصد) که نیویورک‌تایمز و 87درصد از کسانی که ان پی آر را به‌عنوان منبع اصلی اخبار سیاسی خود انتخاب کرده‌اند، خود را دمکرات می‌دانند؛ درحالی‌که این رقم برای سی ان ان حدود 8نفر از هر 10نفر (79درصد) است.
از سوی دیگر، کسانی که فاکس‌نیوز و ‌ام اس ان بی‌سی را تعقیب می‌کنند، تقریبا از سطوح بالای حزب‌گرایی برخوردارند. از هر 10نفری که منبع اصلی آنها فاکس‌نیوز است، 9نفر این رسانه را جمهوری‌خواه می‌دانند؛ این عدد بسیار نزدیک به 95درصدی است که ‌ام اس ان بی‌سی را دمکرات می‌پندارند. 3شبکه اصلی پخش خبری -‌ای بی‌سی،
سی بی‌اس و ان بی‌سی - ترکیبی از مخاطبان دمکرات‌ و جمهوری‌خواه را دارند که از این رسانه‌ها به‌عنوان منابع اصلی اخبار سیاسی نام می‌برند؛ به‌عنوان مثال ترکیب کسانی که از ان بی‌سی به‌عنوان منبع اصلی خود نام می‌برند، 57درصد دمکرات در مقابل 38درصد جمهوری‌خواه است.

نیویورک‌تایمز منبع اصلی بخش مهمی از جوانان آمریکایی
با نگاهی به 8منبع اصلی اخبار سیاسی و انتخاباتی، ان پی آر و نیویورک‌تایمز برای جوانان آمریکایی جذابیت بیشتری دارند. تقریبا 6نفر از هر 10نفری که ان پی آر (64درصد) یا نیویورک‌تایمز (63درصد) را انتخاب کردند، این دو منبع را مرجع اخبار سیاسی خود می‌دانند و همه آنها زیر 50سال دارند. نیویورک‌تایمز با 29درصد بالاترین نسبت جذب مخاطبان بزرگسال 18تا 29ساله را دارد که از آن به‌عنوان منبع اصلی خود نام می‌برد. افراد 30تا 49ساله (49درصد)‌ هم ان پی آر را به‌عنوان منبع اخبار سیاسی خود انتخاب کرده‌اند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید