• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 25 مرداد 1403
کد مطلب : 232834
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1jyBZ
+
-

فناوری در خدمت زائران اربعین

شرکت‌های دانش‌بنیان در اربعین امسال حضور پررنگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته دارند. در اربعین امسال ۳۵شرکت دانش‌بنیان و ۱۵شرکت فناور و خلاق در حوزه‌های بهداشت و درمان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمل‌ونقل و لجستیک، بیمه و صنایع خلاق و فرهنگی، دستاوردها و محصولات خود را با هدف خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی معرفی می‌کنند.

اکسیژن‌ساز بومی
یک شرکت دانش‌بنیان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین امسال یک دستگاه‌ اکسیژن‌ساز تولید و معرفی کرده است تا به بیمارانی که در مسیر زیارت کربلا هستند، کمک کند. این دستگاه هوای محیط را که ۲۱درصد آن اکسیژن است و برای بیمار کافی نیست می‌گیرد و اکسیژن خالص به بیمار می‌دهد. محصولات اکسیژن‌ساز برای بیمارانی که حین پیاده‌روی اربعین نیاز به بستری موقت و درمان پیدا می‌کنند، مفید است.

ضدعفونی آب با قرص جوشان
در پیاده‌روی اربعین یکی از دغدغه‌های زائران، تأمین آب شرب سالم و بهداشتی است. برای این موضوع پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید قرص جوشان ضدعفونی‌کننده آب آشامیدنی شده‌اند. این قرص‌ها میکروارگانیسم‌های موجود در آب را برای جلوگیری از ابتلا به وبا، اسهال خونی، حصبه و سایر بیماری‌های منتقله از طریق آب تنها در ۳۰دقیقه از بین می‌برد.

ویلچر برقی
یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات پیشرفته پزشکی و توانبخشی، نخستین ویلچر الیاف کربنی در ایران، موسوم به «کربوران» را طراحی کرده و ساخته است. این مدل ویلچر سبک‌وزن ساخته شده و در آن از فناوری پیشرفته الیاف کربن استفاده شده است و به زائران توان‌یاب کمک می‌کند به راحتی در مسیر اربعین حضور داشته باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید