• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 23 مرداد 1403
کد مطلب : 232694
+
-

جنجال بر سر سهم‌خواهی

برخی گروه‌های حامی دولت پس از معرفی وزرای پیشنهادی انتقادات تندی علیه دستگاه اجرایی مطرح کرده‌اند

گزارش
جنجال بر سر سهم‌خواهی

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

به‌دنبال معرفی فهرست وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس، سهم‌خواهان بار دیگر به میدان آمدند و به بهانه استعفای محمدجواد ظریف از سمت معاونت راهبردی رئیس‌جمهور، هجمه‌های تازه‌ای را علیه کابینه پزشکیان کلید زده‌اند؛ هجمه‌ای که صدای بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب را نیز درآورده ‌است.
در شرایطی که این روزها نمایندگان به‌صورت دوشیفته درحال بررسی برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و سوابق کاری وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور هستند، جنجال‌سازی‌های سیاسی - رسانه‌ای درباره ترکیب کابینه معرفی شده ازسوی پزشکیان همچنان ادامه دارد؛ فضاسازی‌هایی که با نخستین واکنش ظریف به فهرست اعلامی ازسوی دولت کلید خورد. تنها چند ساعت پس از اعلام اسامی فهرست پیشنهادی کابینه چهاردهم به مجلس بود که ظریف با انتشار پستی در فضای‌مجازی، ضمن انتقاد ضمنی از ترکیب معرفی شده، تأکید کرد که از ۱۹وزیر معرفی شده، 3نفر نامزد نخست، ۶نفر نامزد دوم یا سوم و یک نفر نامزد پنجم کمیته‌ها یا شورای راهبری بوده‌اند.
اگرچه ماجرای استعفای ظریف به همین‌جا ختم نشد و گمانه‌زنی‌های دیگری درباره دلایل این اقدام معاون راهبردی رئیس‌جمهور مطرح شد، اما این اقدام زمینه‌ساز شکل‌گیری موج تازه‌ای از هجمه‌های رسانه‌ای، به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی علیه پزشکیان و دولت چهاردهم شد؛ هجمه‌هایی که بیش از هر چیز در ادامه سهم‌خواهی‌های پس از انتخابات قابل تفسیر است. 




 

این خبر را به اشتراک بگذارید