• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 23 مرداد 1403
کد مطلب : 232692
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mw3En
+
-

اعتصاب بخش حمل‌ونقل در اروپا همزمان با المپیک

اعتصاب‌‎های کارگری و کارمندی یک اتفاق عادی در اروپاست، چون برای کارمندان در بسیاری از کشورهای اروپایی، اعتصاب تنها راه‌حل دستیابی به حقوق‌شان است. در چند روز گذشته هم برنامه‌ریزی برای برگزاری اعتصابات در اروپا در بخش حمل‌ونقل در حال گسترش است.

ممنوع شدن اعتصاب در ایتالیا
درحالی‌که بخش حمل‌ونقل ایتالیا برای برگزاری اعتصاب سراسری تا 2هفته دیگر یعنی از 27جولای تا 5سپتامبر برنامه‌ریزی کرده بود، دولت ایتالیا برگزاری اعتصاب در این بازه زمانی را ممنوع اعلام کرده است. علت این ممنوعیت، تعطیلات تابستانی اکثر ایتالیایی‌ها در این بازه زمانی است.

اعتصاب در انگلیس
در انگلیس هم برخی کارمندان بخش‌های امنیتی فرودگاه‌ها از برنامه‌ریزی خود برای اعتصاب خبر داده‌اند. شرکت بریتانیایی Jet2 هشدار داده است که اعتصاب 5 روزه در فرودگاه‌ها منجر به ازدحام و مشکلات گسترده خواهد شد.

احتمال تعطیلی راه آهن اسکاتلند
اعتصاب راه آهن در اسکاتلند هم در کمین است و گفته شده آغاز این اعتصاب ممکن است حمل‌ونقل اسکاتلند را فلج کند. 1300راننده قطار اسکاتلند با اتحادیه خود در مورد حقوق و دستمزد اختلاف نظر دارند.

قفل شدن بزرگراه‌های فرانسه به‌دلیل اعتصاب
کارگران بخش حمل‌ونقل فرانسه در اعتراض به کاهش تعداد کارکنان و افزایش حجم کارها قرار است به‌زودی اعتصاب تابستانی خود را آغاز کنند. این اعتصاب به مسدود شدن مدیریت بزرگراه‌های فرانسوی منجر خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای اعتصاب حمل‌ونقل عمومی در هلند
اعتصاب در بخش حمل‌ونقل عمومی در بزرگ‌ترین شهرهای هلند در 12سپتامبر اعلام شده است و امکان تمدید زمان آن نیز هست. کارگران هلندی امیدوارند که با این اعتصاب قوانین مشاغل سخت و بازنشستگی زودهنگام را به‌دست آورند. این اعتصاب خدمات در آمستردام، لاهه و روتردام را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید