• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 22 مرداد 1403
کد مطلب : 232585
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8qJM2
+
-

صورتحساب سنگین انصارالله برای آمریکا

صورتحساب سنگین انصارالله برای آمریکا

«آمریکا تهدید کرده همه جبهه‌ها را علیه یمن فعال خواهد کرد و هرگونه ماجراجویی که در راستای عملی کردن این تهدید باشد، به شکست منتهی خواهد شد.» محمدعلی الحوثی، عضو شورای‌عالی سیاسی یمن، در حالی از شکست راهبرد ضدیمنی واشنگتن در منطقه سخن گفته که تارنمای خبری-تحلیلی کرادل نیز در گزارشی از صورتحساب سنگین حملات یمنی‌ها از ماه‌های ابتدایی نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه نوشته است. در تازه‎ترین اظهارنظر، داگلاس مک‌گرگور، مشاور سابق پنتاگون گفته که اخیرا۷۰ نیروی ویژه آمریکایی و اسرائیلی در خاک یمن در کمین انصارالله گرفتار شده و همگی کشته شده اند.
در گزارش کرادل با اشاره به استقرار بیش از ۴۵هزار سرباز آمریکایی در 12کشور غرب آسیا آمده است که ماجراجویی‌های تل‌آویو باعث شده تا حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه به چالشی جدی برای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تبدیل شود؛ این تنها یک روی سکه است. تحرکات تنش‌زای صهیونیست‌ها امپراتوری اقتصادی آمریکا در غرب آسیا را نیز هدف قرار داده است. در این گزارش آمده:
 علاوه بر حضور نظامی، شرکت‌های غیرنظامی آمریکا نیز نقش مهمی در منطقه ایفا می‎کنند؛ به‌ویژه در بخش‎های حیاتی مربوط به نفت و گاز، فناوری و مخابرات.
 آمریکا منبع اصلی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در غرب آسیا در سال2023 بوده است.
 شرکت‎های آمریکایی 362پروژه با ارزش 36میلیارد دلار را در غرب آسیا در اختیار داشتند که نسبت به سال گذشته (2022) افزایش 2برابری داشته است.
 آمریکایی‌ها به‌ویژه در کشورهای خلیج‌فارس - عربستان، امارات، قطر و عمان و سرزمین‌های اشغالی حضور دارند.
 سرمایه‌گذاری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی عمدتا بر بخش تولید، خدمات اطلاعاتی و خدمات حرفه‎ای، علمی و فنی متمرکز است که همگی از آغاز جنگ غزه با تهدید جدی مواجه شده است.
کرادل به‌احتمال بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران درصورت تشدید تنش‌ها نیز پرداخته و نوشته که چنین سناریویی آمریکایی‌ها را عمیقا نگران کرده است؛ چرا که این تنگه، مسیر مهم کشتیرانی است که تقریبا ۳۰درصد از تجارت نفت جهان را در بر می‎گیرد. در این گزارش آمده: «آمریکا در آستانه انتخاباتی سرنوشت‌ساز است و این در حالی است که 73درصد از رأی‌دهندگان تقویت اقتصاد را اولویت اول می‎دانند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید