• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 22 مرداد 1403
کد مطلب : 232532
+
-

کارخانه نو آوری در جنوب‌تهران

جزئیات اجرای فاز2کارخانه سیمان ری که قرار است فعالیت‌های دانش‌محور داشته باشد

گزارش
کارخانه نو آوری در جنوب‌تهران

سیدمحمد فخار-روزنامه‌نگار

 پروژه‌های بازآفرینی تهران در جنوب شهر رنگ و بوی دانش‌بنیان می‌گیرد تا شهرداری تهران به یکی از تسهیلگران این بخش در کشور تبدیل شود. براساس اطلاعاتی اختصاصی که در اختیار همشهری قرار گرفته، فاز 2 کارخانه تاریخی سیمان ری، قرار است یکی از 5گام مهم دانش‌بنیان تهران را پوشش دهد و میزبان فعالیت‌های علمی این شهر باشد. سارا تیمورتاش، از مدیران طرح بازآفرینی کارخانه سیمان برای ما از وضعیت فازبندی‌های کارخانه سیمان و شرایط این مجموعه در پروژه بازآفرینی می‌گوید.

مدیریت در اختیار شهرداری است
از دی‌ ماه سال 1401که فاز نخست کارخانه افتتاح و درهای این مجموعه تاریخی به روی مردم باز شده، دانشجویان رشته های مختلف از این مجموعه بازدید داشته اند و دارند و به تازگی بازدیدی هم از سوی دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی صورت گرفت. در سال‌های اخیر مدیریت این مجموعه که قدمت آن از یک قرن عبور کرده، از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به شهرداری تهران سپرده شده است. از سویی کار بازآفرینی کارخانه سیمان ری اکنون در مرحله طراحی فاز 2 قرار دارد و باید پس از آن بخش جذب سرمایه و اجرا صورت گیرد.

روند اجرایی فاز 2
از زمان عملیاتی شدن فاز نخست، طرح جامعی وجود داشت که شهرداری طبق آن پیش‌ می‌رود اما به‌گفته‌ تیمورتاش، برای مشخص شدن روند اجرایی فاز 2 و جزئیات، به طراحی در این فاز نیاز هست. از سویی به‌علت شرایط اقتصادی باید کار طبق فازبندی پیش رود تا به انجام برسد. تیمورتاش درباره جزئیات کارخانه نوآوری که قرار است در این محل مستقر شود می‌گوید: بنابر توافقنامه‌ای با معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری فضای تاریخی حفظ می‌شود و در سوله‌های جانبی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان‌ها مشغول خواهند شد. این شامل 3.5هکتار فضا خواهد بود که وسعت بزرگی برای این کار است.

بازدید مهندسان
به تازگی جمعی از مهندسان ساختمان کشور از یکی از پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده شهرداری تهران بازدید کردند. پروژه شهری کارخانه سیمان ری ازجمله ابرطرح‌های بازآفرینی شهری است که مدیریت شهری آن را اجرا می‌کند. در این رویداد ‌که با هدف آشنایی هر چه بیشتر نخبگان و کارشناسان حوزه مسکن برگزار ‌شد، مهندسانی از رشته‌های تخصصی عمران، معماری و شهرسازی حضور داشتند و در جریان آخرین وضعیت بازآفرینی این کارخانه قرار گرفتند.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید