• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 20 مرداد 1403
کد مطلب : 232385
+
-

شهر رؤیاها

کشتی فرنگی ایران در پاریس به‌تنهایی بیشتر از تمام کشتی‌گیران حاضر در توکیو مدال گرفت

شهر رؤیاها

رقابت‌های کشتی آزاد المپیک هنوز تمام نشده و امروز هم ایران 2کشتی‌‌گیر در پاریس دارد، با این حال تا همین‌جا هم کشتی نمره قبولی گرفته و المپین‌های کشتی در پاریس به نتایجی بهتر از توکیو رسیده‌اند. کشتی‌گیران آزاد و فرنگی با هم در توکیو به یک‌مدال طلا، یک نقره و 2برنز رسیدند که در آن بازی‌ها موفقیت بزرگی به‌حساب می‌آمد و با تعریف و تمجید روبه‌رو شد. اما حالا در پاریس اتفاق بهتری افتاده و کشتی فرنگی‌ به‌تنهایی بهتر از همه کشتی‌گیران در توکیو کار کرده و بیشتر مدال گرفته است.
 
  پرواز فرنگی
کشتی فرنگی‌ ایران که با 6کشتی‌گیر در پاریس حاضر شده بود، در 4وزن مدال گرفت و در 3وزن فینالیست داشت. محمدهادی ساروی و سعید اسماعیلی در اوزان 97 و 67کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و علیرضا مهمدی در وزن 87کیلوگرم صاحب مدال نقره شد. امین میرزازاده هم که نخستین مدال کاروان را گرفت و با مدال برنز خودش، ایران را وارد جدول مدال آوران بازی‌های 2024 کرد. در این تیم محسن‌نژاد در وزن 60کیلوگرم به‌عنوان پنجمی رسید و امین کاویانی‌نژاد از دور مسابقات حذف شد. در مجموع، تیم 6نفره کشتی فرنگی آمار خوبی از خود به جای گذاشت و کاروان ورزشی ایران در پاریس را امیدوار کرد.

   طلای 67کیلو در حصر ایران
اسماعیلی در وزن 67‌کیلوگرم جانشین محمدرضا گرایی شده بود و گرایی همان کشتی‌گیری بود که در المپیک توکیو به مدال طلای این وزن رسید. اسماعیلی برای مجاب‌کردن کادر فنی، در تورنمنت مجارستان 2مرتبه گرایی را شکست داد و جانشین قهرمان المپیک و جهان شد. مربیان تیم ملی دوبنده المپیکی این وزن را به اسماعیلی 21‌ساله سپردند تا او خالق شگفتی بزرگی در پاریس باشد. اوج کار اسماعیلی در مسیر کسب مدال طلا، پیروزی 9 بر یک مقابل سانچز کوبایی، قهرمان جهان و المپیک بود. او در فینال هم پرویز نصیب‌اف، دارنده مدال نقره المپیک را شکست داد. اسماعیلی در حالی این طلا را کسب کرد که تجربه حضور در مسابقات جهانی را نداشت و المپیک اولین میدان بزرگ او بود.
 
  مرد نقره‌ای
علیرضا مهمدی، سومین فینالیست ایران بود و او که در وزن 87کیلوگرم کشتی می‌گرفت، با قدرت تا کشتی آخر پیش رفت. مهمدی در کشتی نخست کارلوس مونوز از کلمبیا را 9 بر صفر شکست داد، در دور دوم کولینیچ دارنده مدال برنز جهان از لهستان را 10بر صفر برد و در نیمه‌نهایی ژان بلنیوک دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک را 3-3 شکست داد و به فینال رسید. مهمدی در فینال مقابل سمن نوویکوف از بلغارستان 7 برصفر باخت و به مدال نقره رسید. مهمدی در مسابقات جهانی2023 در یک وزن پایین‌تر و در وزن 82کیلوگرم هم صاحب مدال نقره شده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید