• دو شنبه 22 مرداد 1403
  • الإثْنَيْن 6 صفر 1446
  • 2024 Aug 12
شنبه 20 مرداد 1403
کد مطلب : 232370
+
-

حمایت صهیونیست‌ها از تجاوز به اسرای فلسطینی

یک هفته پس از انتشار فیلم تجاوز جنسی نظامیان صهیونیستی به اسرای فلسطینی، شبکه تلویزیونی۱۲ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) که پیش‌تر با انتشار فیلمی بر این ادعا صحه گذاشته بود، با انتشار یک نظرسنجی سؤال‌برانگیز اعلام کرد که 47درصد از ساکنان اراضی اشغالی از تجاوز صهیونیست‎ها به اسرای فلسطینی حمایت می‌کنند. در این نظرسنجی تنها 32درصد گزینه «خیر» را در پاسخ به این پرسش که آیا با تجاوز سرباز اسرائیلی به فلسطینی موافقید انتخاب کرده‌اند.
درپی واکنش‌های گسترده جهانی به فیلمی که اخیرا منتشر شده، نهادهای اسرائیلی برای جلوگیری از ورود سازمان‌های بین‎المللی به این موضوع دست به ‌کار شده‌اند. منابع خبری عبری‎زبان گزارش داده‌اند که انجمن حقوق مدنی دادخواستی درباره بازداشتگاه «سده تمان» به دیوان عالی ارائه کرده و خواستار بسته شدن این زندان به‌دلیل عدم‌انطباق آن با استانداردهای حقوق بشر شده است. واکنش‌ها به این فیلم تا آنجا پیش رفت که دولت انگلیس که از حامیان تمام‌قد صهیونیست‌ها در نسل‌کشی به شمار می‌رود، با انتقاد از تل‌آویو به‌دلیل اجازه ندادن به نیروهای صلیب سرخ برای ورود به این شکنجه‌گاه تهدید کرد که ارسال سلاح به تل‌آویو را تعلیق می‌کند.
در فایل منتشرشده صحنه‎های مربوط به تجاوز و شکنجه یک اسیر فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست دیده می‎شود که به‌خاطر اطلاع از وجود دوربین‎های مداربسته در این محل سعی کرده‎اند چهره‌‌هایشان دیده نشود. به ‎گفته منتقدان، تکرار این جنایات نتیجه برخورد سهل‌انگارانه و محاکمه صوری عاملان این جنایات از سوی مراجع صهیونیستی است که متهمان پرونده قبلی در همین زندان را به‌صورت صوری محاکمه و از برخورد قاطعانه با عوامل جنایت خودداری کرده بودند.
جنایات صهیونیست‌ها در حالی است که جمعیت اسرای فلسطینی در زندان‎های این رژیم به 10هزار نفر نزدیک شده‌ است و در جریان موج بی‎وقفه بازداشت فلسطینیان، اسرا در معرض ضرب‌ و شتم و تجاوز قرار می‌گیرند. به‎ گفته منابع فلسطینی، شمار اسرای فلسطینی دربند تا آغاز ‌ماه اوت(10روز پیش) به 9900نفر رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید