• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 20 مرداد 1403
کد مطلب : 232361
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DRgNB
+
-

پشت پرده درگیری در بند زنان زندان اوین

داخلی
پشت پرده درگیری در بند زنان زندان اوین

چند روز پس از انتشار اخباری درباره درگیری در بند زنان زندان اوین، سازمان زندان‌ها در اطلاعیه‌ای جزئیات بیشتری از آنچه در این زندان اتفاق افتاده منتشر کرد. به گزارش همشهری، در روزهای اخیر خبرهایی درباره درگیری در بند زنان زندان اوین منتشر شد و برخی شبکه‌های معاند مدعی شدند شدت درگیری به حدی بوده که گارد حفاظت زندان مجبور شده وارد بند شود و برخی زندانیان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته‌اند. اما پشت پرده این خبرسازی‌ها چه بود؟
 سازمان زندان‌ها در اطلاعیه‌ای درباره ناآرامی رخ‌داده در بند زنان زندان اوین در روز ۱۶مرداد اعلام کرد:‌ تعدادی از زندانیان بند زنان با تحریک نرگس محمدی به سمت افسر نگهبانی هجوم آورده و قفل در منتهی به حیاط بیرونی را شکسته و قصد خروج از بند را داشتند. با حضور بموقع پرسنل حفاظت بازداشتگاه و مدیر بازداشتگاه، ‌به‌رغم ضرب‌وشتم پرسنل توسط زندانی‌های معترض، بدون اینکه هیچ‌کدام از مددجویان مورد ضرب‌وشتم قرار بگیرند، به داخل بند عودت داده شدند.
 همچنین گارد و یگان حفاظت زندان هیچ‌گونه ورود به بند یا درگیری با مددجویان نداشتند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: 2نفر از زندانیان به‌دلیل استرس ناشی از سروصدا و هیاهوی سایر همبندیان خود دچار تپش قلب و استرس شده بودند که پس از چکاپ اولیه بهداری بازداشتگاه یکی از آنان به داخل بند عودت و زندانی دیگر جهت اطمینان به مراکز درمانی بیرون زندان اعزام شد که با معاینات انجام‌شده مشخص شد مشکل خاصی ندارد و به زندان بازگشت و حال عمومی هردو زندانی مساعد است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید