• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 17 مرداد 1403
کد مطلب : 232138
+
-

گرینویچ

کپی شادی قهرمانی
آرماند دوپلانتیس، ورزشکار سوئدی پس از ثبت رکورد جدید در پرش با نیزه در المپیک، با یک ژست جالب، رکوردشکنی‌اش را جشن گرفت. دوپلانتیس در المپیک پاریس ۲۰۲۴ با پرشی به ارتفاع 6.25متر، رکورد جهانی خود را شکست و مدال طلا را کسب کرد. این حرکت او توجه زیادی را به ‌خود جلب کرد و به یکی از لحظات به یادماندنی المپیک تبدیل شد. این دومین مدال طلای المپیک این ورزشکار بود و او با این پرش، نهمین رکورد جهانی خود را به ثبت رساند. دوپلانتیس پس از این موفقیت، با تقلید از ژست معروف یوسف دیکچ که در المپیک پاریس ۲۰۲۴ مدال نقره کسب کرده بود، به دوربین خیره شد، یکی از دست‌هایش را در جیبش گذاشت و با دست دیگرش تفنگ را شبیه‌سازی کرد تا با این خوشحالی جالب، قهرمانی‌اش را جشن بگیرد.
استایل قابل توجه دیکچ در فینال تیراندازی تیمی مختلط المپیک که در نهایت با هم‌تیمی‌اش موفق به کسب مدال نقره شدند، در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد و کاربران فضای مجازی از عکس او در میم‌ها و تصاویر معروف استفاده کردند و حالا با این کار دوپلانتیس، ممکن است ورزشکاران دیگر نیز از ژست دیکچ به‌عنوان خوشحالی استفاده کنند.

نمایش اخلاق حرفه‌ای
سایمون بایلز پس از کسب 4مدال در المپیک پاریس، یک صحنه زیبا نیز به ثبت رساند. سایمون بایلز و هموطن آمریکایی‌اش در المپیک 2024 با زانوزدن مقابل ربکا آندراده از برزیل، قهرمانی او را جشن گرفتند. سایمون بایلز، پرافتخارترین ژیمناست زن تاریخ، در فینال حرکات زمینی، آخرین رقابت خود در المپیک پاریس را پشت‌سر گذاشت. او با اختلاف 0.033امتیاز مقابل ربکا آندراده شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. این ورزشکار 27ساله که مسن‌ترین زن آمریکایی حاضر در تیم ژیمناستیک المپیک از دهه 1950 تاکنون بود، پس از کسب طلا در مسابقات تیمی، انفرادی و خرک پرش، چهارمین مدال خود را در بازی‌های پاریس به ‌دست آورد. او اکنون طی دوران خارق‌العاده‌ 8‌ ساله‌اش، 11طلا کسب کرده است. بایلز در مراسم اهدای مدال طلا به ربکا آندراده، در کنار جوردن چایلز که سوم شده بود، مقابل او زانو زد تا اخلاق حرفه‌ای بی‌نظیرش را بار دیگر به نمایش بگذارد.

سنگ کلیه المپیکی
 برخی از ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک 2024پاریس، با مدال‌آوری و عملکرد مثبت، نامشان را در صدر رسانه‌های ورزشی قرار می‌دهند، اما گروهی هم ناخواسته و هنوز مسابقاتشان آغاز نشده، خبرساز می‌شوند؛ یکی از آنها «جیان‌مارکو تمبری»، نماینده پرسر و صدای پرش ارتفاع و پرچمدار کاروان المپیک کشور ایتالیاست.
او چند روز مانده به برگزاری مسابقات پرش ارتفاع، درد شدیدی در یک طرف بدنش احساس می‌کند و وقتی او را به اورژانس بیمارستان منتقل می‌کنند، متوجه می‌‌شوند سنگ کلیه‌اش حرکت کرده و پزشکان او را در بیمارستان بستری می‌کنند. حضور او در مسابقات امروز، هنوز در هاله‌ای از ابهام است. او در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: «من همه توانم را برای المپیک گذاشتم؛ همه توانم! من واقعا مستحق این همه رنج نیستم!»‌


 

این خبر را به اشتراک بگذارید