• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
چهار شنبه 17 مرداد 1403
کد مطلب : 232118
+
-

تکذیب دستگیری‌ها در پرونده ترور شهید هنیه

تکذیب دستگیری‌ها در پرونده ترور شهید هنیه

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست ‌خبری سه‌شنبه(دیروز) خود به تشریح آخرین اقدام‌ها و فعالیت‌های دستگاه قضایی پرداخت که مهم‌ترین محورهای آن را در ادامه می‌خوانید.
  درباره پرونده ترور شهید هنیه تحقیقات لازم آغاز شده و مستندات در حال جمع‌آوری است که به محض تکمیل، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  تاکنون درباره پرونده ترور شهید هنیه دستگیری‌ای صورت نگرفته و شایعات منتشرشده درباره دستگیری تعدادی از افراد در این زمینه کذب است.
  درباره پرونده سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان، هیأت ویژه بررسی‌های خود را انجام داده و نظراتی به شعبه مربوطه واصل شده، اما هنوز نظر نهایی به شعبه اعلام نشده ‌است. به محض تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.
  عمدتا جاسوس‌هایی که در سال‌های گذشته شناسایی شده‌اند از سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی بوده‌اند که بموقع شناسایی شده‌اند و برخورد لازم با آنان صورت گرفته است.
  درباره پرونده دستگاه‌هایی که در حوزه هوای پاک مسئولیت خود را انجام نداده‌اند تحقیقات در حال تکمیل است و برای برخی از افراد نیز کیفرخواست صادر شده که در حال ارسال به دادگاه است. در بین این افراد یک وزیر سابق و یک معاون رئیس‌جمهور سابق نیز دیده می‌شود.
  دستگاه قضایی حراست از آزادی بیان خبرنگاران و اصحاب رسانه در بیان واقعیت‌ها را رسالت خود می‌داند.
  درباره تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ مکاتبه‌ای توسط دبیر ستاد حقوق ‌بشر با کمیسر عالی حقوق‌ بشر سازمان ملل صورت گرفته و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید