• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 16 مرداد 1403
کد مطلب : 231952
+
-

وضعیت نسبتا پایدار تب دنگی در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از وضعیت نسبتا پایدار تب دنگی در کشور خبر داد. به‌گفته شهنام عرشی، تعداد مبتلایان تب دنگی تغییر نکرده و براساس آخرین گزارش، معادل ۱۵۲نفر است.
او با بیان اینکه پشه به‌صورت گسترده در نقاطی از کشور مستقر شده، عنوان کرد: پشه آئدس در ۷ استان (۳ استان شمالی و ۴ استان جنوبی) وجود دارد اما پشه آلوده فقط در ۲ نقطه کشور (بندرلنگه و چابهار) صید شده است. برخی از نقاط کشور نیز در مجاورت این ۷ استان هستند که خطر گسترش پشه به آنها نیز وجود دارد. بنابراین اگرچه پشه‌ای در نقاط مجاور استان‌های مذکور گزارش نشده اما احتمال حضور پشه در آنها وجود دارد، ازجمله پارس‌آباد مغان و بیله‌سوار در اردبیل و خداآفرین در آذربایجان شرقی.
به تأکید عرشی قسمت‌هایی از کرمان، جنوب فارس، خوزستان و زنجان جزو مناطق مستعد حضور پشه آئدس هستند اما هنوز پشه در این مناطق صید نشده است. پشه در مناطقی که دارای آب و هوای گرم هستند به‌تدریج نفوذ می‌کند.
او البته تأکید کرد که اگرچه به وضعیت پایدار نسبی در ارتباط با تب دنگی دست‌ یافته‌ایم، اما درباره شهریور و مهر نگرانیم، چراکه فعالیت پشه آئدس با خنک‌تر شدن هوا بیشتر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید