• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2319
+
-

تأسیس صندوق ارزی به محض توافق با بانک مرکزی

بازار سرمایه
تأسیس صندوق ارزی به محض توافق با بانک مرکزی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه به محض توافق بانک‌ها با بانک مرکزی، صندوق ارزی راه‌اندازی می‌شود، گفت: بازگشایی نمادها باعث افزایش سرمایه‌گذاری روی سهام‌های شفاف می‌شود.شاپور محمدی، درباره آخرین تصمیمات درباره تاسیس صندوق ارزی در بازار سرمایه به ایلنا، گفت: مقررات صندوق ارزی در هیأت مدیره سازمان بورس به تصویب رسیده و ابلاغ هم شده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان برای تاسیس صندوق ارزی باید مجوز بانک مرکزی را داشته باشند، ادامه داد: اغلب متقاضیان تاسیس صندوق ارزی بانک‌ها هستند که برای راه‌اندازی این صندوق‌ها باید مجوز بانک مرکزی را دریافت کنند و به محض اینکه بانک‌ها با بانک مرکزی به تفاهم برسند، صندوق‌های ارزی تاسیس می‌شوند.رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: برای ورود متقاضیان غیربانکی به تاسیس صندوق‌های ارزی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

محمدی همچنین درباره تحولات بازار ارز با تشکیل صندوق‌های ارزی گفت: به‌طور قطع تاسیس صندوق‌ها در بازار ارز تأثیر مثبتی می‌گذارد البته باید توجه داشته باشیم که صندوق‌ها درصد کمی ارز در بازار دارند و رقم آن کمتر از 100میلیارد تومان است. وی همچنین درباره باز شدن نمادهای شرکت‌ها در بازار سرمایه اظهار داشت: از این پس سهامداران باید با قدرت تحلیل وارد بازار سرمایه شوند و می‌توانند از مشاوره کارشناسان این حوزه‌ها استفاده‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید