• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 15 مرداد 1403
کد مطلب : 231852
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qj1vp
+
-

مدرسه

ثبت‌نام با شهریه سال قبل
رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی که هنوز شهریه آنها مشخص نشده است، فعلاً باید براساس شهریه سال قبل از دانش‌آموزان ثبت‌نام کنند تا شهریه سال تحصیلی جدید آنها تصویب شود. این موضوع برای این پیش آمد که سامانه سازمان مدارس غیردولتی امسال تغییراتی داشت و برخی مؤسسان نتوانستند شهریه خود را بارگذاری کنند. از سوی دیگر مشکلاتی برای آنها ایجاد شده است؛ به‌عنوان مثال فرد مؤسس مدرسه فوت کرده و وراث او باید تکلیف مدرسه را مشخص کنند تا پس از آن بتوان شهریه سال تحصیلی جدید مدرسه را تعیین کرد؛ همچنین برخی مؤسسان به شهریه‌های تعیین‌شده اعتراض کردند که هم‌اکنون در حال رسیدگی به اعتراضات آنها هستیم.

جزئیات امتحان جبرانی تجدیدی‌ها در مرداد
وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانش‌آموزان توجه کنند که امتحانات شهریور به مرداد موکول شده است و دیگر در شهریور امتحانات جبرانی برگزار نمی‌شود؛ دانش‌‌آموزانی که در برخی از دروس خود در امتحانات خرداد نمره قبولی را کسب نکرده یا به‌اصطلاح تجدید شده‌اند باید در امتحانات جبرانی مرداد‌ماه شرکت کنند و برای اطلاع از جزئیات فرایند کار باید حتما به مدرسه خود مراجعه کنند. دانش‌آموزان پایه دوازدهم باید بدانند که نمرات کسب شده در امتحانات جبرانی مرداد‌ماه تأثیری در سهم سوابق تحصیلی آنها برای ورود به دانشگاه ندارد. البته از این نمرات فقط می‌توانند برای ورود به رشته‌های دانشگاهی استفاده کنند که بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی است.

درخواست سرویس مدرسه، فقط در سامانه‌سپند
مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور درباره مشکلات ثبت‌نام سرویس مدارس گفت: انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و ادارات آموزش و پرورش با مجموعه‌های مرتبط با سرویس مدارس و پیمانکاران، برای سال تحصیلی پیش‌رو ممنوع است. لیست تمام مدارس از آموزش و پرورش دریافت و در سامانه سپند بارگذاری شده است و اگر مدرسه‌ای داخل این لیست نیست، والدین می‌توانند به‌صورت دستی با استفاده از کارنامه دانش‌آموز و درج کد مدرسه ثبت‌نام را تکمیل و ثبت کنند و یا توسط شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی یا شهرداری‌ها اضافه شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید