• چهار شنبه 17 مرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 1 صفر 1446
  • 2024 Aug 07
دو شنبه 15 مرداد 1403
کد مطلب : 231843
+
-

تعمیر بعد از خرید خودرو

به هیچ عنوان زیر بار این قضیه که خودرو یک عیب ناچیز دارد و بعد از خرید می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید، نروید. یک عیب  به ظاهر کوچک در خودروهای امروزی می‌تواند خسارت‌های زیادی به بار آورد و باعث زیان‌های مالی شدید شوید. باید قبل از خرید خودرو از فروشنده بخواهید تمام نواقص را رفع کند و خودرو را سالم تحویلتان دهد.

بررسی شماره Vin خودرو
شناسه VIN را قبل از خرید بررسی کنید.
VIN مخفف عبارت Vehicle Identification Number و به‌معنای شناسه خودروست. شماره Vin پشت کارت خودرو مانند اثر انگشت وسیله نقلیه عمل می‌کند و می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه خودرو به شما بدهد. از طریق این شناسه هر اطلاعاتی شامل شرکت‌های بیمه، حقوقی، سازمان‌های قانونی و راهور ناجا و... در مورد خودرو را می‌توان کسب کرد. این کد را معمولا زیر لبه شیشه جلو سمت راننده یا بر روی پلاک ماشین  خودرو می‌توان مشاهده کرد.

 بررسی سلامت لاستیک خودرو
یکی دیگر از مواردی که معمولا در خرید ماشین دست دوم مطرح می‌شود، لاستیک‌های نو است. اگر خبر از قیمت لاستیک ماشین نداشته باشید، اختلاف قیمت بین خودرویی که لاستیک نو دارد یا خودرویی که بیمه‌نامه‌اش تمام‌شده ممکن است شما را وسوسه کند، اما آگاه باشید که این مقدار اختلاف قیمت را باید بابت خرید لاستیک پرداخت کنید.

 بررسی جزئیات ظاهری و فنی
جزئیات ظاهری و فنی هنگام خرید اتومبیل دست‌دوم مهم است؛ چراکه شما مبلغ زیادی پرداخت می‌کنید. در نتیجه، از چک‌کردن آینه‌ها، صندلی‌ها، سیستم تهویه و سایر موارد خجالت نکشید و به معامله خود اهمیت دهید. در ضمن، حتما باید قسمت زیرین خودرو را بررسی کنید تا از سلامت اگزوز و قطعات دیگر اطمینان داشته باشید.

 فروش وکالتی خودرو
ممکن است فردی که به او وکالت می‌دهید، مراحل تعویض پلاک را انجام ندهد و پلاک به نام شما بماند که دردسرهای کوچک و بزرگ دارد؛ پس حتما باید از انتقال کامل خودرو مطمئن شوید.

 بی‌توجهی به مشکلات رایج در خودروهای خارجی
به‌دلیل اینکه خودروهای خارجی قیمت بیشتری دارند برای بررسی آنها حتما از یک فرد مطمئن کمک بگیرید تا تایرها، ترمز، قسمت زیرین ماشین، سیستم کامپیوتری و سایر موارد را بررسی کند. یک مکانیک مطمئن می‌تواند بهترین راهنمای خرید خودروی دست‌دوم خارجی باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید