• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 14 مرداد 1403
کد مطلب : 231808
+
-

مرگ پدر فداکار برای نجات دخترش در دریا

رویداد
مرگ پدر فداکار برای نجات دخترش در دریا

مرد جوان وقتی دخترش را دید که در امواج دریا دست و پا می‌زند و در یک قدمی مرگ است به دل دریا زد و او را نجات داد، اما خودش گرفتار امواج خروشان دریا شد و جانش را از دست داد.
به‌گزارش همشهری، این حادثه هولناک عصر جمعه در ساحل علی‌آباد بابلسر اتفاق افتاد. آن روز به‌دلیل تعطیلی، ساحل شلوغ‌تر از همیشه بود و مسافران و گردشگران زیادی برای تفریح آمده بودند. خیلی‌ها برای شنا به دریا زده بودند. خانواده‌ای هم از بابل برای تفریح به ساحل بابلسر آمده بودند. اعضای خانواده کنار ساحل نشسته بودند و دختر 8ساله‌شان مشغول بازی بود. او با چند کودک دیگر دوست شده بود و در دریا آب‌تنی می‌کردند. پدر خانواده همینطور که نشسته و گرم صحبت بود، یک چشمش هم به دریا و دختربچه‌اش بود و او را می‌پایید.
چند دقیقه‌ای گذشت و پدر وقتی نگاهش را رو‌به دریا چرخاند دیگر دخترش را ندید. سراسیمه از جایش بلند شد و این بار در میان هیاهو و ازدحام گردشگران، دقیق‌تر نگاهی به دریا کرد. مرد با صحنه هولناکی رو‌به‌رو شد. دختربچه گاهی دست و سرش از آب بیرون می‌آمد و فریاد می‌زد، اما در آن شلوغی هیچ‌کس صدایش را نمی‌شنید. او در حال غرق شدن بود. مرد جوان با دیدن این صحنه فرصت را از دست نداد و دوان‌دوان داخل دریا رفت و با چند جهش بلند خودش را به دخترش رساند. دختربچه آب زیادی خورده بود و شرایط خوبی نداشت، اما پدر فداکار توانست او را از مرگ نجات دهد. او دخترش را به‌سختی به نزدیکی ساحل رساند و در آنجا چند نفر از گردشگران به کمکش آمدند و دختربچه را از او گرفتند و به ساحل رساندند.
همه نگاه‌ها به دختربچه بود و همه خوشحال بودند که پدر فداکارش توانسته پیش از غرق شدن او را نجات دهد. تعدادی از ناجیان غریق سررسیدند و اقدامات اولیه را برای نجات دختربچه انجام دادند. وقتی وضعیت او عادی شد، سراغ پدرش را گرفت. تا آن زمان هیچ‌کس به فکر پدر دختربچه نبود و همه به فکر نجات او بودند. دختربچه چند مرتبه گفت: بابا، بابا و بعد از آن بود که تعدادی از گردشگران و ناجیان دوباره به دریا زدند و جست‌وجو برای یافتن پدر دختربچه آغاز شد. چند دقیقه بعد آنها پیکر بی‌جان پدر فداکار را که در دریا غرق شده بود، پیدا کردند و از آب بیرون کشیدند.
نقی کریمیان، رئیس هیات نجات‌ غریق و غواصی مازندران دراین باره گفت: فرد جانباخته اهل امیرکلای بابل و ساکن میاندشت بود و 39سال داشت. او تلاش کرد جان دختر خردسالش را نجات دهد، اما خودش غرق شد. وی ادامه داد: از همه گردشگران که برای تفریح به سواحل شمالی کشور می‌آیند تقاضا دارم به هشدارهای ناجیان غریق توجه کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید