• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 13 مرداد 1403
کد مطلب : 231709
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/r01D2
+
-

مارشمالو را کباب کنید

مارشمالو را کباب کنید

همانطور که تهیه مارشمالو راحت هست، خوب است بدانید که می‌توانید این تنقلات خانگی را کباب کنید. برای این روش می‌توانید از فر، باربیکیو یا اجاق گاز هم کمک بگیرید. اما این کار هم نیاز به یکسری ظرافت دارد.

  یادتان بماند حرارت باعث سوختن قند روی لایه بیرونی مارشمالو شده و حالتی ترد، کبابی و کاراملی به آن می‌دهد.

  وسط مارشمالو با کبابی‌کردن روی آن نیز همچنان نرم و پفکی باقی می‌ماند و طعم و ترکیب دلپذیری ایجاد می‌کند.

روش‌های کبابی‌کردن
استفاده از سیخ: مارشمالو را درون سیخ نازکی قرار دهید. اگر می‌خواهید از سیخ چوبی استفاده کنید، بهتر است آن را اول چند ساعتی درون آب قرار دهید تا در اثر حرارت نسوزد. اگر سیخ چوبی در منزل ندارید می‌توانید از سر چنگال نیز برای این کار استفاده کنید.
استفاده از آتش: مارشمالو را روی آتش اجاق، زغال یا باربیکیو قرار دهید و آن را مرتب بچرخانید. کل پروسه کبابی کردن مارشمالو حدود یک تا ۲ دقیقه طول می‌کشد. وقتی قند اطراف مارشمالو سوخت و به رنگ کاراملی درآمد و برشته شد، نشانه این است که مارشمالو ترد کبابی شما آماده است.
دستگاه گریل خانگی: در این صورت برشتگی مارشمالوی شما کمتر از حالت روی آتش مستقیم خواهد بود.از این نوع مارشمالو می‌توانید برای تزئین کیک و دسر و نیز برای روی شیرکاکائو و هات‌چاکلت نیز استفاده کنید.
ابتدا کف ظرف مورد نظرتان کاغذ روغنی بگذارید و سپس مارشمالو‌ها را روی آن بچینید. فر را از قبل در دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید (المنت بالایی روشن باشد) و مارشمالو‌ها را درون فر قرار دهید. بعد از گذشت یک تا ۲ دقیقه (یعنی تا زمانی که رنگ اطراف مارشمالو تغییر کند) مارشمالو‌ها را از فر درآورده و آنها را بچرخانید و دوباره یک دقیقه در فر بگذارید تا طرف دیگر آنها نیز گریل شوند. مارشمالوی ترد و خوشمزه کبابی شما به همین سادگی حاضر ‌می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید