• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 11 مرداد 1403
کد مطلب : 231507
+
-

میراث مورایس؟

میانگین سنی ورودی‌های مهم سپاهان از خروجی‌های اسمی این تیم، 5/6سال کمتر است

پرونده ویژه
میراث مورایس؟

بهروز رسایلی

ژوزه مورایس که کسی نمی‌دانست این فصل هم هدایت سپاهان را بر عهده خواهد داشت یا نه، سرانجام به ایران بازگشت تا در سال پایانی قراردادش هم روی نیمکت طلایی‌پوشان بنشیند. 2فصل اول کار در اصفهان، کلی حاشیه، یک نایب‌قهرمانی در لیگ و یک قهرمانی در جام‌حذفی برای مربی پرتغالی داشت که شاید همین آخری او را بر ادامه حضور در ایران دلگرم کرده باشد. به هر حال حالا ژوزه برای قهرمانی در لیگ برگشته. سپاهان هم طبق معمول تابستان شلوغی داشته اما این بار نوع مدیریت اصفهانی‌ها در پنجره نقل‌وانتقالاتی فرق داشت؛ شمار زیادی از بازیکنان نامدار رفتند و بازیکنانی به تیم اضافه شدند که اگرچه گرانقیمت و پرسروصدا بودند اما در یک وجه با هم اشتراک داشتند؛ جوانی! در حقیقت مورایس امسال تیم بسیار جوان‌تری در اختیار دارد که اگر خوب آن را اداره کند و خوش‌شانس باشد، شاید نتایج خوبی به‌دست بیاورد و پشتوانه محکمی برای آینده باشگاه باشد اما اگر محاسبات خوب از آب در نیامده باشد و این تیم چنان که انتظار می‌رود شکل نگیرد، چه بسا برای سپاهان همه‌‌چیز با هم از دست برود.

    وداع با 30ساله‌ها
در این تابستان شمار زیادی از بازیکنان سپاهان جدا شدند که از آن بین، 5نفر اسم و رسم‌دار بودند. غیراز امید نورافکن 27ساله که برای گذراندن دوران خدمت سربازی راهی ملوان شد، 4نفر دیگر بالای 29سال داشتند. شهریار مغانلو و میلاد زکی‌پور در همین سن از سپاهان جدا شدند؛ نفر اول در حالی راهی الاتحاد کلبا شد که به‌نظر می‌رسد باشگاه اماراتی بند فروش او را فعال کرده بود و نفر دوم هم به استقلال پیوست. فرشاد احمدزاده 31ساله اما برای سومین بار به پرسپولیس برگشت و رامین رضاییان هم به‌عنوان مسن‌ترین خروجی سپاهان، راهی استقلال شد. به این ترتیب میانگین سنی بازیکنانی که از سپاهان جدا شدند، عدد 30سال را نشان می‌دهد.

    سلام به 24ساله‌ها
در نقطه مقابل اما سپاهان چندین ورودی مهم هم داشت که از آن بین می‌توان به 7نفر اشاره کرد؛ ویژگی مشترک همه این نفرات هم آن است که زیر 25سال سن دارند. مسن‌ترین ورودی سپاهان صالح حردانی با همین سن است؛ بازیکنی که از استقلال آمد و جای دفاع راستی را خواهد گرفت که 9سال از خودش بیشتر دارد. سپاهان 4بازیکن 24ساله هم خریده؛ مهدی لیموچی پرسروصدا از آلومینیوم اراک و محمدجواد آقایی از استقلال خوزستان که اولی جای فرشاد احمدزاده را می‌گیرد و دومی در خط حمله جانشین مغانلو می‌شود، همچنین محمدمهدی محبی از مس رفسنجان و وحدت هنانوف از پرسپولیس که در چند پست می‌تواند به‌عنوان بازیکن ذخیره برای سپاهان به میدان برود. در پست دفاع چپ به جای زکی‌پور، حسین گودرزی 23ساله از شمس‌آذر جذب شده که 6سال از خروجی سپاهان در این پست جوان‌تر است. یکی از مهم‌ترین خریدهای سپاهان هم بدون تردید امین حزباوی 21ساله در قلب خط دفاعی است که اگر جواب بدهد، می‌تواند تا سال‌ها برای این تیم به میدان برود.

لیست خروجی‌ها
رامین رضاییان 34سال
فرشاد احمدزاده31سال
شهریار مغانلو29سال
میلاد زکی‌پور29سال
امید نورافکن27سال
میانگین سنی30سال

لیست ورودی‌ها
محمدامین حزباوی 21سال
حسین گودرزی23سال
جواد آقایی‌پور24سال
مهدی لیموچی24سال
محمدمهدی محبی 24سال
وحدت هنانوف 24سال
صالح حردانی25سال
میانگین سنی 23.5سال

 

این خبر را به اشتراک بگذارید