• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 11 مرداد 1403
کد مطلب : 231502
+
-

قرعه مرگ در فوتبال المپیک

2مدعی اصلی قهرمانی به تور هم خوردند

قرعه مرگ در فوتبال المپیک

با اتمام مسابقات مرحله گروهی فوتبال المپیک، سرنوشت صعود تیم‌ها به دور حذفی مشخص شد. در گروه‌های چهارگانه تنها یک تیم از اروپا یا آمریکای‌جنوبی صدرنشین شده. فرانسه میزبان توانست در گروه اول در صدر قرار بگیرد اما با توجه به دوم‌شدن آرژانتین در گروه دوم، این دو تیم در دور بعد فینالی زودهنگام برگزار می‌کنند. اگر گل دیرهنگام آرژانتین به مراکش توسط کمک‌داور ویدئویی و با 2ساعت تأخیر مردود نمی‌شد، فرانسه و آرژانتین تا فینال با هم روبه‌رو نمی‌شدند و می‌توانستند فینال جام‌جهانی2022 را تکرار کنند. 2تیم آفریقایی مراکش و مصر در گروه B و C و تیم آسیایی ژاپن در گروه D صدرنشین شدند.
همه بازی‌های مرحله یک‌چهارم پایانی فردا برگزار می‌شود. مراکش- آمریکا ساعت 16:30، ژاپن- اسپانیا ساعت 18:30، مصر- پاراگوئه ساعت 20:30 و مهم‌ترین بازی بین فرانسه و آرژانتین هم ساعت 22:30 آغاز می‌شود.
برنده بازی مصر- پاراگوئه و فرانسه- آرژانتین در نیمه‌نهایی با هم بازی خواهند کرد و برنده 2دیدار دیگر بین مراکش- آمریکا و ژاپن- اسپانیا در یک پای دیگر نیمه‌نهایی با هم روبه‌رو می‌شوند. تیم‌های برنده ‌هم روز دوشنبه 2دیدار نیمه‌نهایی را برگزار می‌کنند.
در دیداری جالب و نتیجه‌ای عجیب، تیم مصر 2بر یک اسپانیا را شکست داد و با ۷امتیاز به‌عنوان تیم نخست گروه C به مرحله بعد صعود کرد. اسپانیا هم که ازبکستان را به‌زور برده بود، با ۶امتیاز در جایگاه دوم ایستاد. دیگر دیدار این گروه را 2تیم دومنیکن و ازبکستان یک – یک با هم مساوی کردند و با ۲ و یک امتیاز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
دیگر تیم آفریقایی یعنی مراکش با پیروزی 3بر صفر مقابل عراق به‌عنوان تیم نخست گروهB  به دور بعد صعود کرد. آرژانتین 2بر صفر اوکراین را شکست داد و در جایگاه دوم ایستاد و عراق هم آخر شد. گینه، نماینده سوم آفریقا در گروه اول جای داشت که هر سه بازی خود را باخت و بدون امتیاز به‌کار خود پایان داد. در این گروه تیم‌های فرانسه و آمریکا با پیروزی مشابه 3بر صفر مقابل نیوزیلند و گینه به دور بعد صعود کردند.

تیری آنری 46‌ساله با سابقه 123‌بازی ملی برای تیم ملی فرانسه و قهرمانی جام‌جهانی، از سال گذشته هدایت امیدهای كشورش را برعهده گرفته است. او پیش از این در موناكو و مونترال سرمربیگری كرده و برای مقطعی هم به عنوان دستیار در تیم ملی بلژیك حضور داشته

ماسچرانو 40‌ساله كه پیش از این 2‌بار به عنوان بازیكن صاحب مدال طلای المپیك در رشته فوتبال شده، از سال 2021 هدایت تیم ملی امید آرژانتین را برعهده گرفته و حالا به دنبال هت‌تریك در رسیدن به مدال طلا است. ماسچرانو با همین امیدهای آرژانتین وارد عرصه مربیگری شده

 

این خبر را به اشتراک بگذارید