• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 10 مرداد 1403
کد مطلب : 231453
+
-

راه‌های رسیدن به کربلا

با راه‌اندازی مسیر دریایی خرمشهر – بصره انواع مختلف حمل‌ونقلی کشور برای جابه‌جایی زائران اربعین پای‌کار آمده‌اند

گزارش
راه‌های رسیدن به کربلا

احمد میرخدایی- روزنامه‌نگار

طبق برآوردها، امسال بیش از 9میلیون سفر رفت ‌و برگشت برای حضور زائران در اربعین حسینی انجام خواهد شد و با توجه به اینکه هنوز ناوگان اتوبوسی مورد نیاز کشور تأمین نشده، ترکیب سفرهای اربعین با سال قبل تفاوت قابل‌ملاحظه‌ای نخواهد داشت.به‌ گزارش همشهری آنلاین، کمتر از 4هفته تا اربعین شهادت اباعبدالله الحسین(ع) زمان باقی است و خیل زائران حسینی به‌ویژه از ایران برای حضور در عزاداری در ارض کربلا آماده می‌شوند.
 از ۲۴مرداد تا ۹شهریور، صنعت حمل‌ونقل بر انتقال زائران حسینی متمرکز می‌شود، هرچند باز هم بخش عمده بار جابه‌جایی مسافران بر دوش خودروهای شخصی خواهد بود.

پیش‌بینی 9.2میلیون سفر اربعینی
برآوردها حاکی از این است که تعداد مسافران اربعین در سال ‌جاری با رشد 15درصدی نسبت به سال قبل به 4.6میلیون نفر برسد و در مجموع 9.2میلیون سفر بین ایران و عراق انجام شود. 6مرز زمینی تمرچین، باشماق، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه میزبان زائرانی خواهند بود که با حضور در مرزهای غربی قصد ورود به خاک عراق را دارند. همزمان با فعال‌سازی دوباره مسیر دریایی خرمشهر – بصره، این مرز برای تردد مسافران محدود دریایی باز خواهد بود. در این میان، مرز هوایی نجف و بغداد نیز پذیرای زائرانی خواهد بود که مسیر هوایی را برای حضور در عزاداری اربعین انتخاب کرده‌اند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید