• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 10 مرداد 1403
کد مطلب : 231404
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mw5jE
+
-

نقاط قوت و ضعف کنسول نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ در خیلی از کشورهای جهان در بعضی از ماه‌ها پرفروش‌تر از پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بوده است. نینتندو سوییچ یک تفاوت بزرگ با دیگر کنسول‌های بازی دارد؛ آن هم اینکه قصد این شرکت از ساخت بازی‌ها ارائه یک سرگرمی خاص برای مخاطبان است؛ یعنی اینکه فرقی نمی‌کند که مخاطب یک گیمر حرفه‌ای در حال تجربه بازی‌های بزرگ و پرمخاطب کنسول‌های قدرتمند مایکروسافت و سونی باشد یا کسی که به‌صورت تفریحی بازی می‌کند. نینتندو سوییچ به چیزی غیر از داستان و گرافیک و... در بازی‌ها پرداخته و چیزی را طراحی کرده که فرد با همسر، خواهر، همکار، ‌دوست و... در مهمانی‌ها یا محل کار بتواند از آن استفاده کند و علاوه بر بازی فعالیت جسمی نیز داشته باشد؛ یعنی مشکل کم‌تحرکی را که عیب بزرگ بازی‌های رایانه‌ای بوده برطرف کرده است.
کنسول نینتندو سوییچ 2 دسته جداشونده دارد که می‌توان با آنها به‌صورت مجازی پینگ‌پنگ بازی کرد یا بازی‌هایی از این قبیل که هم باعث سرگرمی هستند و هم اینکه یک جنب‌و‌جوش و فعالیت در گیمر ایجاد می‌کنند. این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود؛ چراکه این روزها با مشغله‌های فراوان و زندگی در شهرهای بزرگ کمتر فرصتی برای ورزش‌کردن پیدا می‌شود و نینتندو سوییچ تا حد زیادی مشکل کم‌تحرکی را در کمترین فضا و خانه شخصی برای مخاطبان خود حل کرده است.
علاوه بر این مزیت‌ها، نینتندو سوییچ خیلی راحت قابل جابه‌جایی‌است، چراکه با داشتن یک نمایشگر، مانند دیگر کنسول‌ها نیازی به اتصال به تلویزیون ندارد. این مزیت باعث شده تا بتوانیم این کنسول را هرجایی مانند منزل اقوام، ویلا و سفر و... با خود ببریم.

استقبال از نینتندو سوییچ در ایران
بیشتر افراد در ایران گیمر موبایل هستند. دسته دیگری هم وجود دارند که کمی حرفه‌ای‌تر‌ند و با کنسول‌های مختلف یا رایانه شخصی بازی می‌کنند، اما خانواده‌های ایرانی خیلی با نینتندو سوییچ آشنایی ندارند و بیشتر در مهمانی‌ها بازی‌های سنتی انجام می‌دهند. اگر خانواده‌های ایرانی از کارکرد نینتندو سوییچ اطلاعاتی داشته باشند و اینکه بدانند چقدر با این کنسول می‌توانند کیفیت دورهمی‌های خود را بالا ببرند، حتما از آن استقبال می‌کنند. تهیه نینتندو سوییچ و بازی‌ها در ایران خیلی راحت و در دسترس است و افرادی زیادی از آن استقبال می‌کنند، اما این اقبال به اندازه دیگر پلتفرم‌های موجود در بازار نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید