• جمعه 12 مرداد 1403
  • الْجُمْعَة 26 محرم 1446
  • 2024 Aug 02
دو شنبه 8 مرداد 1403
کد مطلب : 231217
+
-

بحران از دست رفتن ملی‌گرایی جوانان در آمریکا

بحران از دست رفتن ملی‌گرایی جوانان در آمریکا

   بیشتر دانشجویان آمریکایی نمی‌دانند رئیس مجلس سنا در این کشور چه ‌کسی است.
  تنها 35درصد از دانشجویان می‌دانند که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان است.
  بیش از 50درصد از دانشجویان نمی‌دانند قانون اساسی آمریکا در چه سالی نوشته شده است.
  57درصد از دانشجویان آمریکایی گفته‌اند که اگر به آمریکا حمله شود، ترجیح می‌دهند کشور را ترک کنند تا اینکه برای آن بجنگند.
  تنها 32درصد از دانشجویان فارغ‌التحصیل توانستند به این پرسش که کدام نهاد حکومتی در آمریکا قدرت اعلام جنگ را دارد پاسخ صحیح بدهند. (پاسخ درست قوه مقننه بوده است.)
  48درصد از دانشجویان به‌اشتباه اعلام کرده‌اند که قوه مجریه قدرت اعلام جنگ علیه طرف خارجی را دارد.
   5درصد دیگر به اشتباه گفته‌اند که قوه قضاییه در آمریکا می‎تواند اعلام جنگ کند.
  3درصد از دانشجویان اعلام کرده‌اند که پنتاگون می‌تواند علیه طرف خارجی اعلام جنگ کند و 11درصد نیز اعلام کرده‌اند که پاسخ این پرسش را نمی‌دانند.
شری فیو، کارشناس و تحلیلگر آمریکایی با انتقاد شدید از وضعیت آموزش در این کشور و تضعیف قابل توجه احساسات ملی‌گرایانه در میان جوانان آمریکایی می‌گوید: اگر می‌خواهیم جمهوری خود را نجات دهیم، میهن‌پرستی باید به کلاس‌های درس آمریکا بازگردد.
دانشگاهیان لیبرال آمریکایی همچون شری‌ فیو همچنین با اشاره به افزایش احساسات نژادپرستانه در آمریکا در چند دهه اخیر، محافظه‌کاران را متهم می‌کنند که با کمرنگ کردن میراث دردناک برده‌داری در این کشور زمینه را برای حذف یا محدود کردن حضور اقلیت‌های نژادی و قطبی شدن بیش از پیش فضای سیاسی فراهم کرده‌اند. فیو می‌گوید: در سرتاسر آمریکا، سازمان‌هایی مانند بنیاد هریتیج و سیاستمداران محافظه‌کاری چون ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، با تلاش برای کمرنگ کردن دستاوردهای برابری نژادی در چند دهه گذشته می‌خواهند تاریخ آمریکا را سفید ‌کنند و به همین دلیل نمی‌خواهند که دانشجویان با تصویر کاملی از آنچه آمریکا پشت سر گذاشته است روبه‌رو شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید