• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
یکشنبه 7 مرداد 1403
کد مطلب : 231101
+
-

رشد مصرف آب به سرعت برق

با افزایش مصرف برق، خطر تشدید تنش آبی بیشتر شده است

گزارش
رشد مصرف آب به سرعت برق

فرزین رضایی-روزنامه‌نگار

 دقت کنید! هر یک درجه افزایش دمای بالای 40درجه مساوی است با 5درصد مصرف آب بیشتر. با این حساب در روزهای گرم پیش‌رو احتمال اختلال در آبرسانی وجود دارد و تنها راه این است که هم برق کمتر و هم آب کمتر مصرف کنیم.به گزارش همشهری، سرانه مصرف آب در ایران بالاتر از میانگین جهانی است و با شکسته شدن رکورد جدید مصرف برق، روند آبرسانی به خانه‌ها ممکن است مختل شود. مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب می‌گوید: افزایش دمای هوا نه‌تنها مصرف برق را بالاتر برده بلکه روند افزایش مصرف آب را هم بیشتر کرده است. این شرکت با صدور اطلاعیه‌ای تداوم تامین آب شرب را با همراهی مشترکان ممکن دانست و از مشترکان خواست که طی روزهای آینده، از مصارف غیرضروری خودداری کنند.

درخواست آبفا از مردم
شرکت آبفا در اطلاعیه‌ای هشدار داد: استقرار توده هوای گرم و به‌دنبال آن افزایش چشمگیر دمای هوا موجب افزایش فزاینده مصرف آب طی روزهای اخیر شده است و در شرایطی که تمامی تاسیسات تامین آب در سراسر کشور با تمام توان در حال تامین آب شرب شهروندان هستند، انتظار می‌رود مشترکان با پرهیز از مصارف غیرضروری این شرکت را در تامین و توزیع پایدار آب یاری کنند.

آب جیره‌بندی نمی‌شود
ناصر اکبری، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بیشتر شهرهای کشور مقطع اوج مصرف را بدون مشکل سپری خواهند کرد. او با بیان اینکه شرایط خشکسالی در دهه اخیر و به‌خصوص در 2 سال گذشته شرایط را برای تامین آب دشوار کرده است، گفت: در سال 1402 نزدیک به 319شهر دچار تنش آبی بودند، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته این شهرها از این تنش گذر کرده‌اند.  با اجرای پروژه‌های رفع تنش، موضوع نوبت‌بندی آب در هیچ‌یک از مناطق کشور در دستور کار قرار ندارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید