• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2311
+
-

درخواست معاون رئیس جمهور از شهرداری تهران برای تشکیل معاونت گردشگری

شهرداری تهران طرح تشکیل معاونت گردشگری را کلید زده و این اقدام با موافقت فوری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور مواجه شده است.

علی اصغر مونسان- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی- دیروز با اعلام اینکه با توجه به تجربه‌ای که در شهرداری تهران و مسئولیت‌های گذشته‌اش در 2 سازمان مهم شهری داشت، گفت: حوزه گردشگری می‌تواند به اقتصاد شهر تهران کمک کند و برای شهرداری تهران نیز منبع درآمد پایدار شود. او با استقبال از تصمیم شهرداری تهران برای ایجاد معاونت گردشگری در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد: نیاز است شهرداری تهران، معاونت گردشگری را تشکیل دهد و با قدرت آن را پیش ببرد؛ چرا که هم به ارتقای فضای شهری کمک می‌کند و هم برای نشاط مردم شهر تهران مؤثر است. مونسان با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر تهران نیز اشاره‌ای به لزوم تشکیل معاونت گردشگری در شهرداری تهران داشته‌اند، گفت: امیدواریم این طرح به اقدام عملی تبدیل شود و شهرداری تهران نیز گردشگری را به‌عنوان یکی از محورهای فعالیت‌های خود تعیین کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری شهر را موضوعی مهم خواند که در مدیریت قبلی شهر تهران نیز به آن توجه شده بود. او افزود: اقداماتی که در خیابان سی‌تیر یا پل طبیعت انجام شد، در راستای گردشگری بود. مونسان اما در ادامه به موضوع گردشگری سلامت نیز پرداخت و با گلایه از اتفاقات ناگواری که در گردشگری سلامت ایران رخ داده و موجب نارضایتی گردشگران ورودی سلامت به کشور شده است، گفت: آمار گردشگران سلامت کشور به‌دلیل همین اتفاقات ناگوار در 6‌ماه نخست سال کاهش داشت. وی به هماهنگی با وزارت بهداشت برای ساماندهی گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: متأسفانه هم سازمان میراث فرهنگی و هم وزارت بهداشت، گردشگری سلامت را خوب ساماندهی نکرده‌اند.

او گفت: با هجوم گردشگران سلامت به ایران مواجه شدیم که متأسفانه گرفتار دلال‌ها شدند و اتفاقات بدی در این حوزه رقم خورد.

وی اظهار داشت: دلال‌ها به چند برابر مبلغ واقعی از گردشگران سلامت ورودی به ایران، پول می‌گرفتند و پزشک‌هایی را به گردشگران معرفی می‌کردند که تشابه اسمی با پزشکان مورد نظر آنها داشتند. مونسان تأکید کرد: گردشگری سلامت کشور به‌دلیل همین رفتار دلال‌ها آسیب دید و آمار ورود گردشگران سلامت به ایران در 6‌ماه اول امسال کاهش یافت.

معاون رئیس‌جمهور با اذعان بر اینکه گردشگری سلامت در ایران سامان نداشت و حوزه‌ای رها شده بود، اعلام کرد: معاون گردشگری ماموریت دارد این وضعیت را ساماندهی کند و چند آژانس ویژه را مأمور کند که بر گردشگری سلامت کنترل داشته باشند. وی افزود: قرار است به عراق سفری انجام شود تا روی بحث‌هایی که در کمیته فنی گردشگری سلامت ایران و عراق مطرح شد توافق شود.

مونسان گفت: از کشور عراق خواهیم خواست تا اجازه ندهد گردشگران سلامت به‌صورت رها‌شده وارد ایران شوند و این دسته از گردشگران، از طریق آژانس‌هایی که سازمان میراث فرهنگی ایران به آنها معرفی می‌کند به کشورمان سفر کنند. رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: آژانس‌های گردشگری ویژه گردشگری سلامت نیز تحت کنترل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستند و به میزان پولی که می‌گیرند، موظف‌ به ارائه خدمات به گردشگران ورودی سلامت به ایران هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید