• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231030
+
-

ترفندهایی برای سفر ارزان

ترفندهایی برای سفر ارزان

با اوضاع اقتصادی حال حاضر، این سؤال برای همه به‌وجود آمده است که چگونه ارزان سفر کنیم؟ بسیاری از خانواده‌ها به‌دلیل بالا بودن مخارج از مسافرت صرف‌نظر می‌کنند؛ درحالی‌که با توجه به برخی نکات ساده می‌توان هر چند وقت یک‌بار و با حداقل بودجه، یک مسافرت ارزان و خوب با افراد خانواده داشت.

 برای مسافرتی ارزان، با خود غذا به همراه داشته باشید
اگر تمایل دارید که سفر ارزانی را در ایران تجربه کنید، بهتر است قبل از مسافرت به اندازه‌ چند وعده‌ غذایی، غذا درست کنید و همراه خود ببرید. مسافرخانه‌ها و هتل‌های بین‌راهی ضمن اینکه غذای گرانی‌ به شما ارائه می‌دهند، ممکن است سلامت مناسبی نیز نداشته باشد. درصورتی‌که از غذای ناسالم بین‌راهی استفاده کنید ممکن است دچار بیماری شوید که این موضوع باعث می‌شود خرج درمان هم به خرج سفرتان اضافه شود.


 از امکانات رایگان ویژه در برخی روزها استفاده کنید
امروزه با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت با برنامه‌ها و استارت‌آپ‌های متنوعی آشنا می‌شوید که هرکدام از این برنامه‌ها با ارائه خدمات و تخفیف‌های متنوع در حال جذب مخاطبان و مشتریان بیشتری هستند. شما می‌توانید از امکانات این برنامه‌ها برای رزرو هتل، مسافرخانه و... استفاده کنید. برخی مؤسسات تفریحی در بعضی از روزهای ‌ماه یا سال ورود به اماکنی همچون موزه یا باغ‌وحش‌ها را رایگان اعلام می‌کنند. این تخفیف‌ها در روزهای شلوغ سال بیشتر می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید با حداقل هزینه، یک تفریح خوب و یک روز خاطره‌انگیز را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

 ارزان‌ترین شهر را برای مسافرت پیدا کنید
شما باید قبل از سفر راجع به مقصدی که قصد سفر به آنجا را دارید، تمامی اطلاعات موردنیاز را کسب کنید و با آگاهی کامل به سفر بروید؛ برای مثال اگر شما قصد دارید برای عید نوروز به مسافرت بروید، شهرهای پربازدید ایران مانند مشهد، اصفهان، شیراز و... برای شما ممکن است هزینه‌های بیشتری را به‌دنبال داشته باشند. در عین حال شما می‌توانید با کمی تحقیق و پرس‌و‌جو از دیگران، شهرهای کوچکی را در ایران پیدا کنید که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی هستند و شما از سفر به آن شهرها احساس پشیمانی نکنید. برای سفر به شهرهای بزرگ ایران می‌توانید از زمان‌های دیگری نظیر اوایل پاییز استفاده کنید. شما با رعایت همین نکات می‌توانید ارزان‌ترین شهر ایران برای مسافرت را در بازه‌های زمانی مختلف پیدا کنید و سفری ارزان و دلچسب را به اتفاق خانواده‌تان تجربه کنید.

استفاده از مزایای تلفن هوشمند
برای کاهش مخارج خود هم از تلفن‌های همراه هوشمند کمک بگیرید. همه برنامه‌های مرتبط با سفر ازجمله راهنمای سفر، نقشه‌ها، بهترین مسیرهای ممکن برای رسیدن به مکان‌های مشهور را روی تلفن همراه نصب کنید تا در طول مسافرت، برای رفتن به مکان خاصی مجبور نباشید چند مسیر مختلف را امتحان کنید و زمان و پول خود را هدر دهید.

قیمت‎‌ها را مقایسه کنید
می‌توانید در وب‌سایت‌های مختلف، قیمت‌ها را بررسی کنید و حتی به‌طور آنلاین بلیتی را تهیه کنید که کمترین قیمت را دارد. مسافرت هوایی جزو سفرهای گرانقیمت به‌شمار می‌رود. اما سفر با قطار باعث می‌شود که ایمنی بیشتری داشته باشید . سفر با اتوبوس کم‌هزینه‌ترین نوع سفر است که البته سختی‌های خودش را دارد. قبل از سفر می‌توانید با تعیین بودجه خود، یک مقایسه خوب بین اتوبوس، قطار و هواپیما داشته باشید و با توجه به تمامی شرایط بلیت تهیه کنید.

سفر ارزان با ماشین شخصی
سفر با ماشین شخصی انتخاب اکثر مسافران است. بسیاری از خانواده‌ها علاقه دارند که با ماشین خود به سفر بروند که آزادی کاملی درخصوص زمان توقف خودرو، استراحت، تعیین زمان برای صرف غذا و... داشته باشند. سفر با ماشین شخصی اتفاقا انتخاب خوبی است و باعث می‌شود که شما بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، اما اگر به نکاتی که گفته می‌شود دقت نکنید، ممکن است برای شما هزینه‌های اضافی در پی داشته باشد.
برخی از مهم‌ترین نکات عبارتند از:
   قبل از سفر از سلامت خودروی خود مطمئن شوید.
   سوخت به اندازه کافی برای خودروی‌تان تهیه کنید.
   از مسیرهایی استفاده کنید که کمترین آسیب را به‌خودروی شما وارد می‌کنند.
   هرچند مدت یک‌بار، به‌خودروی خود استراحت دهید.
   سعی کنید تعمیرات کلی مربوط به‌خودرو را قبل از سفر و در تعمیرگاه‌های مورداعتمادتان انجام دهید.

هر قدر بیشتر بدانید کمتر هزینه می‌کنید
 کسانی که قدرت تحلیل بیشتری از اتفاقات اطراف خود دارند، در زندگی خود هزینه‌های کمتری را می‌پردازند. سفر یک نمونه کوچک از اتفاقات زندگی است و هزینه‌های مشخص خود را دارد. اگر با یک فرد آگاه به سفر بروید یا اینکه خودتان بتوانید تمام مسائل مربوط به سفر را تجزیه و تحلیل کنید و انتخاب‌های خوبی داشته باشید، در زمان نیز صرفه‌جویی می‌کنید و می‌توانید تمام وقت خود را به لذت بردن از سفرتان اختصاص دهید. خریدهای غیرضروری، انتخاب مسیرهای اشتباه و... ازجمله مواردی است که باعث می‌شود علاوه بر صرف هزینه‌های اضافی، زمان را نیز از دست بدهید؛ بنابراین انتخاب همسفر مناسب مکمل این نکته است که چگونه ارزان سفر کنیم.

 شهرهای نزدیک؛ انتخابی مناسب برای مسافرت ارزان
برای اینکه سفری خوب را تجربه کنید، نیازی نیست که حتما صدها کیلومتر از محل زندگی خود فاصله بگیرید. با تحقیق می‌توانید جاذبه‌های گردشگری شهرهای اطراف خود را پیدا و با یک برنامه‌ریزی دقیق از آنها بازدید کنید. با مسافرت به شهر‌های نزدیک‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌توان لحظات خوشی برای خود و خانواده ایجاد کرد.

 از طبیعت لذت ببرید
در طول سفر خود به شهرهای متفاوت، از طبیعت آن شهرها نظیر دریاچه‌ها، کوه‌ها و آبشارها استفاده کنید. طبیعت جزو انتخاب‌هایی است که هم کودکان و هم بزرگسالان از آن استقبال می‌کنند و حاضرند چندین ساعت را در آنجا بگذرانند. طبیعت باعث می‌شود که شما آرامش عجیبی را احساس کنید و از آن لذت ببرید. کودکان نیز در طبیعت جنب‌و‌جوش بیشتری دارند. اگر با ماشین مسافرت می‌کنید، حتما وسایل لازم برای ماندن در طبیعت را همراه داشته باشید. سفر به طبیعت معمولا برای شما هزینه‌ای در پی ندارد و فقط کافی‌است یک وعده غذایی میوه و سایر تنقلات را همراه داشته
 باشید.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید