• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231026
+
-

چرا اقامت در بوم‌گردی‌ها به‌صرفه است؟

انتخاب اقامتگاه‌های بوم‌گردی ارزان برای اقامت در سفر، هزینه‌های سفر را تا مقدار زیادی کاهش می‌دهد. جدا از پایین بودن هزینه اقامتگاه بوم‌گردی نسبت به هتل‌ها، امکان خرید از بازارهای محلی و استفاده از غذاهای محلی که در بوم‌گردی‌ها سرو می‌شوند، هزینه‌های سفر شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی درواقع همان خانه‌هایی هستند که مردم بومی یک منطقه در آنها زندگی می‌کنند. این اقامتگاه‌ها خانه‌هایی با بافت سنتی هستند.

تفاوت بوم‌گردی با هتل
هتل‌ها با اقامتگاه‌های بوم‌گردی تفاوت‌های زیادی دارند، اما در ساده‌ترین حالت باید گفت که تفاوت اصلی میان این دو مکان، تقابل میان سنت و مدرنیته است. در اقامتگاه‌های بوم‌گردی خبری از امکانات لوکس نیست، اما بافت سنتی این مکان‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اقامت در هتل‌ها نخستین انتخاب بسیاری از افراد هنگام سفر است، اما برای ماجراجویی بد نیست اقامت در بوم‌گردی‌ها را نیز تجربه کنید.

تفاوت بوم‌گردی با ویلا
ویلا و آپارتمان اقامتگاه‌هایی هستند که امکانات یک ساختمان کامل یعنی آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق خواب و... را به شکل مستقل دارند؛ این اقامتگاه‌ها همچنین با معماری مدرن‌تری نسبت به اقامتگاه‌های بوم‌گردی ساخته می‌شوند و با فضای سنتی خانه‌های بوم‌گردی فاصله زیادی دارند. هرقدر که معماری بوم‌گردی‌های شهرهای مختلف با هم تفاوت‌هایی دارند، ویلا و آپارتمان‌ها در شهرهای مختلف معمولا معماری مشابهی دارند.

کدام شهرهای ایران اقامتگاه بوم‌گردی دارد؟
در ایران استقبال از اقامتگاه‌های بوم‌گردی رشد چشمگیری داشته و حتی گردشگران خارجی نیز در بازدید از ایران بیشتر شوق اقامت در این بوم‌گردی‌ها و تجربه زندگی محلی را دارند. رشت، انزلی، یزد، شیراز، رامیان، هنگام، قشم، بوشهر، اصفهان، سوادکوه و... از شهرهای مهم ایران هستند که بوم‌گردی‌های جذابی دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید