• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 230992
+
-

نكته بازی

داستان جایگزینی مسی کنسل شد؟
یکی از عادات برخی رسانه‌ها طی سال‌های اخیر این بود که هر وقت خبر خاصی برای منتشر کردن نداشتند، سردار آزمون را به یکی از باشگاه‌های بزرگ دنیا می‌فرستادند. کنتور هم که نمی‌انداخت؛ هر روز صبح به یک تیم می‌رفت و شب برمی‌گشت! آش آنقدر شور بود که مثلا بعد از خداحافظی لیونل مسی با بارسلونا، آنها از سردار به‌عنوان گزینه جانشینی اسطوره آرژانتینی نام بردند! با این حال 3سال بعد از آن اخبار، حالا آزمون به عضویت شباب الاهلی امارات در آمده و باید آماده مصاف با خورفکان، عجمان و بطایح شود. خب البته آن دوستان خبرساز بعد از این هم بیکار نخواهند ماند و فقط تغییر فاز می‌دهند؛ به این ترتیب که از 6ماه دیگر هر روز خبر می‌زنند سردار در تیررس پرسپولیس، استقلال یا تراکتور... حالا بنشینید و تماشا کنید!

دیگر لیدر نیستی!
برگزاری دربی تهران در هفته ششم لیگ بیست‌وچهارم، احتمالا بیش از هر کسی مهرداد محمدی را شاکی کرد. بهترین گلزن فصل گذشته استقلال، بعد از پایان لیگ مصاحبه تندی علیه پرسپولیس انجام داد و در آن از الفاظ غیراخلاقی سود برد! کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این بازیکن را از حضور در 6بازی ابتدایی فصل جدید محروم کرد و حتما مهرداد پای قرعه‌کشی حرص می‌خورد که دربی در 6هفته اول قرار نگیرد ولی همین اتفاق رخ داد. باشگاه استقلال با اعتراض به این حکم، دنبال کاهش آن بود که مورد موافقت کمیته استیناف قرار نگرفت. به این ترتیب محمدی به شکلی تلخ و میلی‌متری حضور در دربی تهران را از دست می‌دهد تا شاید بیاموزد که دیگر «لیدر» نیست؛ یک فوتبالیست حرفه‌ای است که باید مراقب حرف‌هایش باشد.

خارج نشو‌ترین خروجی استقلال!
داستان آرمان رمضانی هم بامزه شده است. مهاجم بلندبالای آبی‌ها که بین 2نیم‌فصل لیگ بیستم از پرسپولیس به استقلال منتقل شد، از همان نخستین پنجره دائم در آستانه جدایی از جمع آبی‌ها بوده اما در این تیم مانده است. او در لیگ بیست‌ویکم یک گل مهم برای استقلال مقابل پدیده زد، در لیگ بیست‌ودوم هم به‌صورت میلی‌متری در فهرست تیم ماند و در نهایت همین فصل گذشته در شرایطی که گفته می‌شد قطعا جدا خواهد شد، در آخرین لحظه در تیم جواد نکونام ماندنی شد. امسال هم مطابق انتظار از نخستین روزهای تابستان گفته می‌شد آرمان رمضانی می‌رود اما گویا باز هم خبری نیست و او را باید آبی‌پوش بدانیم. به هر حال قد بلند او برای کادرفنی استقلال و تاکتیک غالبی که این تیم دارد، وسوسه‌کننده است!

زنگ حساب و انشا!
یکی از تعاریف کامل و جامع از فصل نقل‌وانتقالات می‌تواند «زنگ حساب و انشا» باشد؛ آنجا که اغلب دوستان فوتبالیست چرتکه دست‌شان گرفته‌اند و ریال به ریال پیشنهادهای دریافتی را مقایسه می‌کنند، اما در عین حال گاه و بیگاه نامه‌های بلند بالای عاشقانه هم خطاب به هواداران می‌نویسند و طوری وانمود می‌کنند که انگار وارسته‌ترین آدم‌های روی کره زمین هستند! اگر قرار باشد به طور دقیق وارد مصداق‌ها شویم، همین هفته می‌توانیم یک ویژه‌نامه دویست صفحه‌ای در بیاوریم، اما به عنوان نمونه می‌توانید به استوری گلایه‌آمیز و بسیار بلند بالای محمدجواد حسین‌نژاد، پدیده فصول اخیر سپاهان مراجعه کنید. حسین‌نژاد صدها کلمه را به بند کشیده، اما کلا معلوم نیست چه می‌خواهد بگوید. فقط می‌فهمیم که از باشگاه ناراحت است و شأن او به عنوان کسی که به قول خودش 6سال در این تیم بوده، بالاتر از این حرف‌هاست. ما که نمی‌دانیم ماجرا چیست؛ اما آیا فکر نمی‌کنی اتفاقا به دلیل همین 6سال حضور و این که سپاهان از 15سالگی زیر پر و بال شما را گرفته، بهتر است کمی قدرشناس‌تر باشی؟! 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید