• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 4 مرداد 1403
کد مطلب : 230898
+
-

با «طریق‌الحسین ع، طریق‌القدس» در کنار غزه می‌مانیم


محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران:
امسال در اربعین، زبان واحدی را با شعار «طریق‌الحسین ع ، طریق‌القدس» خلق و این مراسم را به بزرگ‌ترین جنبش اعتراضی علیه ظلم و ستم رژیم غاصب اسرائیل تبدیل می‌کنیم. بنا داریم با تولیدات مختلف فرهنگی، رسانه‌ای و پویش‌های مردمی، مفهوم شعار «طریق‌الحسین ع، طریق‌القدس» را عینیت ببخشیم. برنامه‌ریزی‌های مشترک با مسئولان اعتاب مقدسه، حشدالشعبی و معاونت فرهنگی ستاد اربعین انجام گرفته و ان‌شاءالله که با این دستور کار شرمنده شهدای غزه نباشیم و در این گردهمایی بزرگ جهانی که با حضور بیش از 20میلیون نفر برگزار می‌شود، همان پرچمی را در دست بگیریم که حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بالا گرفتند و جان مقدس خودشان را برای آزادگی در جهان اهدا کردند. علاوه بر اینها اجرای برنامه‌هایی همچون «محرم شهر»، «آیین بدرقه زائران در میدان آزادی»، «سوگواره حسینی آرمان» در مجموعه شهید شیرودی و «سرزمین تمدن‌ها» در برج میلاد تهران را داریم و با برگزاری این برنامه‌ها، تا پایان‌ماه صفر، زیست‌بومی معنوی را برای شهروندان تهرانی فراهم می‌کنیم. در ایام اربعین بخش‌های مختلف مدیریت شهری تهران از سازمان آتش‌نشانی تا شرکت مدیریت پسماند درگیر خدمت‌رسانی‌اند. همچنین با همراهی شرکت شهر سالم شهرداری تهران در تمام قرارگاه‌های اربعین، پزشکان و گروه‌های جهادی خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

روشن‌شدن چهل‌چراغ آرزوی کودکان کار


سیدمحمد نقیب، سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران:
«خیمه یاری» از 6 تا 21مرداد‌ماه در ضلع جنوبی میدان آزادی با هدف جلب مشارکت خیران در امر آزاد‌سازی‌ زنان زندانی جرائم غیرعمد برپا می‌شود. همچنین قرار است در قالب برنامه «چلچراغ آرزوها» خیران پایتخت به برآورده‌شدن ۴۰آرزوی کودکان کار کمک کنند. دسته عزاداری با بیش از ۵۰۰کودک کار و خیابان تحت عنوان «هیأت عزاداری فرزندان ایران» هم در روزهای منتهی به اربعین در جوار خیمه یاری اجرای برنامه خواهند داشت.

تأمین تجهیزات برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر

حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران: بخش مهمی از مأموریت‌های کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور، خدمت‌رسانی به زائران در مرزهای هشت‌گانه است. با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته مناطق درگیر و شهرداری‌های کلانشهرها در این مرزها مستقر می‌شوند و خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین نیروهای شهرداری تهران براساس نیاز شهرداری‌های نجف و کربلا و با نظارت آنان به ارائه خدمات و نظافت مسیر راهپیمایی زائران اربعین حسینی می‌پردازند. تأمین تجهیزاتی چون ماشین‌آلات مربوط به رفت‌وروب و جمع‌آوری پسماند، مخازن زباله، بازسازی سرویس‌های بهداشتی و... متناسب با نیاز مرزهای هشت‌گانه و شهرهای نجف و کربلا برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر در دستور کار قرار دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید