• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 3 مرداد 1403
کد مطلب : 230831
+
-

جذب گردشگر با همراهی و مشارکت شهرداری

ناصر بابانژاد-نایب‌رئیس هیأت موتورسواری واتومبیلرانی استان تهران اعلام کرد

یکی از موضوعاتی که در حوزه جذب گردشگر مفید است، استفاده از ظرفیت‌های مدیریت شهری برای به‌کارگیری توان مجموعه‌های مستعد برای جذب گردشگر در شهر است. می‌توان کسانی را که به گردشگری در پایتخت روی می‌آورند‌ به 2 دسته گردشگران داخلی و خارجی تقسیم کرد که هر یک از این گروه‌ها، علاقه‌مندی‌‌های خاصی دارند.گروه‌های فعال در حوزه گردشگری با شناسایی این علاقه‌مندی‌ها قادرند علاوه بر ایجاد لحظاتی شیرین و به‌یادماندنی برای گردشگر، تصویری واقعی‌تر از ایران و فرهنگ آن را به گردشگران خصوصا گردشگران خارجی ارائه کنند.
براساس آمارهای ارائه شده ازسوی مبادی مرتبط، بسیاری از گردشگران خارجی که وارد کشور می‌شوند سن بالایی ‌دارند و ازاین‌رو، ارائه برخی خدمات خاص گردشگری به این دسته از گردشگران خارجی باید در اولویت مجموعه‌هایی مانند شهرداری در برگزاری تورهای گردشگری برای این افراد
قرار گیرد.
علاوه بر این، بسیاری ازگردشگران داخلی نیز از افراد بازنشسته و سالمندان جامعه هستند که اوقات فراغت خود را به گشت‌وگذار در شهر و بازدید از تاریخچه غنی فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران می‌‌گذرانند. یکی از جاذبه‌هایی که هم برای گردشگران داخلی و هم خارجی دارای اهمیت بسیاری است، گذر از پیچ‌های تاریخ و شبیه‌سازی آن است. استفاده از خودروها و موتورهای کلاسیک که بسیاری از گردشگران پا به سن گذاشته با آن خاطره بسیار دارند یکی از روش‌هایی است که هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران تلاش کرده است آن را در راستای توسعه گردشگری در پایتخت اجرا کند.
برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک در بوستان ولایت و در حاشیه مراسم‌‌ شهرداری تهران و استقبال گسترده از آن نشان داد استفاده از چنین ظرفیتی با همراهی گردشگران داخلی و خارجی روبه‌رو می‌شود و می‌تواند خاطره خوب و زیبایی از تهران و گردشگری در آن برای کسانی که به پایتخت سفر می‌کنند ایجاد کند.
انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری و در راس آن ستاد گردشگری شهرداری تهران با توسعه رویکردهای گردشگری در شهر برای طیف‌های مختلف سنی و جمعیتی، بستر و زمینه را برای حضور فعالانه‌تر مجموعه‌های حامی حوزه گردشگری در تهران باز کند. امکان استفاده از مجموعه‌هایی مانند برج میلاد، پارکینگ حرم مطهر امام راحل، پارکینگ فرودگاه مهرآباد و تقویت مجموعه‌های فعال در این حوزه‌ها و استفاده ازظرفیت موجود در هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی برای جذب گردشگر از رویکردهایی است که با مشارکت بیشتر شهرداری می‌تواند زمینه جلب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی به تهران را فراهم کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید