• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 3 مرداد 1403
کد مطلب : 230826
+
-

گشایش ورودی کاخ گلستان از تکیه دولت

گشایش ورودی کاخ گلستان از تکیه دولت

آفرین امامی-مدیر مجموعه میراث جهانیکاخ گلستان

تعامل مدیریت شهری با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبب شد ورودی مجموعه جهانی کاخ گلستان ازسمت تکیه دولت برای نخستین بار از زمان ساخته‌شدن کاخ گلستان برای ورود گردشگران بازگشایی و تردد مسافران و بازدیدکنندگان از این بنای تاریخی تسهیل شود.
آفرین امامی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان درباره باز‌شدن درِ تکیه دولت گفت: «یکی از مکان‌های پربازدید گردشگران، کاخ گلستان است که براین اساس آماده‌سازی این مجموعه میراث جهانی و فراهم کردن محیط مناسب برای گردشگران است.»
اوادامه داد: «نخستین ومهم‌ترین اقدام، بازگشایی سومین در ورودی این مجموعه جهانی با عنوان ورودی تکیه دولت است که این اقدام برای نخستین‌بار از زمان ساخت این بنای تاریخی روی مردم بازگشایی می‌شود چرا که در گذشته این ورودی برای استفاده عموم مردم نبود».
مدیرمجموعه میراث جهانی کاخ گلستان درباره دیگر ورودی کاخ گلستان در دوره‌های گذشته گفت: «کاخ گلستان در دوره قاجار دارای ورودی های متعددی بود که در گذر زمان به‌ویژه در دوره پهلوی درهای ورودی تخریب شده و امروز به جز تصاویر نشانی از آنها نیست.»
امامی ادامه داد: «تنها درِتاریخی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان که ازدوره قاجار تاکنون باقی مانده درِ باب عالی بوده است که درحال بهره‌برداری است. این ورودی از سال ۱۴۰۰ پس از ۸۰ سال روی مردم بازگشایی شد».
مدیرمجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزود: « درِ ورودی تکیه دولت، ارتباط موثری بین کاخ گلستان و سبزه میدان و ورودی بازار ایجاد می کند و کمترین فاصله کاخ گلستان با بازار بزرگ تهران را ‌که روزانه هزاران مراجعه کننده دارد ‌فراهم خواهد کرد».
او ادامه داد: «مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان روزانه ۱۰ تا ۱۴ هزار بازدیدکننده دارد و به واسطه محدودیت در ورودی‌ها، صف‌های طولانی به‌وجود می‌آید که با بهره‌برداری از ورودی تکیه دولت، در وقت و زمان بازدید و ورود به کاخ گلستان تا حد ممکن تسهیل‌گری انجام می شود و ورود و خروج
بازدید کنندگان با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.»‌

این خبر را به اشتراک بگذارید