• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 3 مرداد 1403
کد مطلب : 230758
+
-

7هزار شاکی در پرونده کوروش کمپانی

داخلی
7هزار شاکی در پرونده کوروش کمپانی

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری موسوم به کوروش کمپانی در شرایطی ادامه دارد که شمار شاکیان این پرونده به حدود 7هزار نفر رسیده است.
به‌گزارش همشهری، رسیدگی به پرونده جنجالی کوروش کمپانی از بهمن‌ماه سال گذشته به‌دنبال گریختن مدیر این شرکت آغاز شد. او به مشتریانش وعده فروش گوشی آیفون با قیمتی وسوسه‌کننده را داده و از این طریق توانسته بود مبالغ کلانی را به‌دست آورد. اما مهم‌ترین دلیل اعتماد شهروندان به این شرکت، تبلیغات گسترده‌ای بود که توسط چهره‌های سرشناسی مثل ورزشکاران و هنرمندان برای این شرکت انجام شده بود. درحالی‌که مشتریان کوروش کمپانی در انتظار دریافت گوشی‌هایشان بودند مدیر آن یکباره ناپدید شد و سر از خارج کشور درآورد. با جنجالی شدن این پرونده تحقیقات پلیسی و قضایی شتاب بیشتری گرفت و روزبه‌روز بر شمار شاکیان پرونده افزوده شد. حالا با گذشت قریب به 6‌ماه از متواری شدن عامل این کلاهبرداری گسترده، سخنگوی دستگاه قضا از رسیدن تعداد شاکیان به 7هزار نفر خبر می‌دهد.
اصغر جهانگیر در این‌باره گفت: اولویت دستگاه قضایی در پرونده کوروش کمپانی پرداخت مطالبات مردم بوده و اقدامات بین‌المللی برای دستگیری متهم از طریق پلیس اینترپل در حال انجام است. این پرونده حدود ۷هزار شاکی دارد که در دادسرای ناحیه۵ تهران در حال رسیدگی است. اموالی از متهم در کیش، اصفهان و کشور امارات شناسایی شده بود که توقیف شدند. او ادامه داد:‌ در راستای اجرای ماده۲۱۵ قانون مجازات اسلامی به سازمان اموال تملیکی ابلاغ شده که نسبت به فروش اموال به بالاترین قیمت ظرف مدت ۲‌ماه اقدام کند و به محض فروش اموال از طرف بانک‌های طرف حساب، مطالبات مردم پرداخت می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید