• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 31 تیر 1403
کد مطلب : 230512
+
-

چارلی چاپلین روی صحنه تئاترشهر

صحنه
چارلی چاپلین روی صحنه تئاترشهر

از امروز یکشنبه 31تیر، نمایش چاپلین در سالن اصلی تئاترشهر اجراهایش‌ شروع می‌شود و تا 14مرداد روی صحنه خواهد بود. این نمایش را مهران رنجبر‌کارگردانی کرده و یک پرتره از چارلی چاپلین ‌، بازیگر، کارگردان و آهنگسازبزرگ انگلیسی است.
 این نمایش نخستین تجربه مهران رنجبر در سالن اصلی تئاتر شهر است و در خلاصه آن نوشته شده: «جهان برزخ است و چارلی چاپلین به‌عنوان شخصی که در سینمای صامت در قامت دفاع از مردم قرار گرفته، مقابل زورگویی‌های آدولف هیتلر می‌ایستد و تنها راه نجات بشریت را مردم‌سالاری می‌داند.»

‌‌نگاه کارگردان
 گرچه مهران رنجبر نمایش‌هایی درباره شخصیت‌های مهم کار می‌کند، اما این نمایش‌ها هیچ‌کدام نگاه زندگینامه‌ای نداشته و تک‌نگاری بوده‌اند.  رنجبر درباره ویژگی‌های شخصیت‌هایی هم که سراغ آنها می‌رود، توضیح داده:‌ ‌این شخصیت‌ها قهرمان هستند. ما خیلی وقت است که در جهان قهرمان نداریم. من پرتره مارادونا را کار کرده ام. او با تمام حواشی‌ای که داشت، جلوی لیبرالیسم آمریکا ایستاد. من آدم ضد‌لیبرالیسمی‌‌ هستم. خیلی‌ها این را نمی‌گویند. اما من راحت می‌گویم که ضد‌جریان سرمایه‌داری هستم. از این سرمایه‌داری لجام‌گسیخته‌ای که در جهان و همینطور در ایران جلو می‌رود، بدم می‌آید. در تئاترهایم هم همیشه از آن صحبت کرده‌ام.

بازیگران چاپلین چه کسانی هستند؟
نقش چاپلین در این نمایش را بهزاد خلج بازی می‌کند. خلج پیش از این در سریال «پوست شیر» و «حیثیت گمشده» برای شبکه نمایش خانگی و«آقای قاضی» برای تلویزیون بازی کرده و در فیلم تمساح خونی جواد عزتی هم حضور داشته است. ضمن اینکه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر را هم برای بازی در فیلم مجنون گرفته. احمد ‌موحدنیا، بیتا ‌عزیز، مرتضی درویش‌زاده، افشین ‌واعظی، آبان ‌زارعی، میثم یوسفی، سونیا ‌سرلک، احسان ‌صاحبدادی، نریمان ‌حیدری، فربد ‌تاجیک، محدثه ‌دانش، یگانه ‌رادبخش، فائزه ‌وفائی، سارا ‌زجاجی و امیر ‌عقیلی هم دیگر بازیگران این نمایش هستند که بیشتر آنها در نمایش‌های پیشین مهران رنجبر حضور داشته‌اند.‌
 

این خبر را به اشتراک بگذارید