• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 30 تیر 1403
کد مطلب : 230401
+
-

عکس نوشت

المپیک در ایران به روایت هوش مصنوعی


اگر اهل دنبال کردن اخبار ورزشی باشید، حتما می‌دانید که رقابت‌های المپیک، همیشه به میزبانی یک شهر در یک کشور برگزار می‌شود. برای برگزاری این رقابت‌ها یک دهکده‌ المپیک در یک شهر ساخته می‌شود که مساحتی گسترده دارد و متراکم از ورزشگاه‌های مختلف و اماکن اقامتی گوناگون است. مثل آنچه در تهران به‌عنوان منطقه‌
دهکده‌ المپیک می‌شناسیم و برای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران ساخته شده بود. حالا هوش مصنوعی که این روزها خیلی از رویاها را به تصویر تبدیل کرده، با تصاویری نشان داده که برخی از فضاهای معروف ایران، با توجه به بناهای تاریخی برای برگزاری المپیک به چه شکل می‌شود.

ایران، الگوی سلامت جهان

نام بیماری طاعون را ما حالا فقط در مقاله‌ها و کتاب‌ها می‌خوانیم، اما مردم چند دهه گذشته سال‌های زیادی با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کردند و در بسیاری از کشورها ازجمله ایران افراد زیادی به این بیماری مهلک مبتلا  شدند و جان خود را از دست دادند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال1340 یک تیم از انستیتو پاستور ایران با یک راهکار اصولی توانستند تا حد زیادی این بیماری را در یکی از روستاها کنترل کنند. تصویر تیم‌های پایش طاعون انستیتو پاستور ایران حالا روی یکی از ۱۲سنگ‌نوشته نصب شده در مقابل سر در دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو سوئیس به‌عنوان تجارب سرآمد مقابله با بیماری‌ها در دنیا قرار دارد تا الگویی برای دیگر کشورها باشد. زیر نویس این تصویر که در آن دکتر مارسل بالتازار، دکتر منصور شمسا و دکتر یونس کریمی، رئیس وقت و محققان ارشد انستیتو پاستور ایران، دیده می‌شوند نوشته شده است: تله‌های موش خارج از لانه جوندگان در روستای آق بلاغ مرشد [همدان]، برای پاسخ به اپیدمی طاعون در این منطقه، کار گذاشته شده است، سال۱۹۶۲.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید