• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 23 تیر 1403
کد مطلب : 229857
+
-

قفسه

در عزایت آسمان نیلی قباست

کتاب «در عزایت آسمان نیلی قباست»، اثری از مهدی الماسی است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و در آن، مطالبی درباره نوحه، نوحه‌سرایی و مراسم عزاداری برای گروه سنی نوجوانان فراهم آمده است. این کتاب با گزیده‌ای از سخنان پیشوایان معصوم(ع) در مورد ثواب عزاداری آغاز می‌شود، سپس تاریخچه کوتاهی از سوگواری‌های حسینی در ایران ارائه شده است.

پدر، عشق و پسر

کتاب «پدر، عشق و پسر»، داستانی عاشورایی به قلم سیدمهدی شجاعی، داستان‌نویس معاصر است که از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده و در این کتاب عاشورایی که از زبان اسب حضرت علی‌اکبر(ع) روایت می‌شود، فرازهایی از زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) به تصویر کشیده شده است. نویسنده در این اثر به زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) پرداخته و در قالب داستانی و در 10 مجلس، صحنه‌هایی از زندگی آن حضرت را روایت کرده است. راوی داستان، عقاب، اسب حضرت علی‌اکبر(ع) است و مخاطب راوی، مادر گرامی حضرت علی‌اکبر(ع)، لیلی، بنت ابی‌مره است.

مقتل نوجوان

کتاب «مقتل نوجوان»، زندگینامه و سیر حوادث منتهی به کربلا و عاشورا را به‌طور مستند و عالمانه و طبق شیوه «مقتل‌نویسی» اما روان و ساده ویژه نوجوانان، تدوین و به تصویر کشیده است. «مقتل‌خوانی» از جمله سفارش‌های ائمه علیهم‌السلام در عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. در‌ ماه محرم خیمه‌های هیئت‌های مذهبی برپا می‌شوند و پرچم‌های «هیهات من‌الذّله» در سراسر کشور خبر از رسیدن شور شیدایی، عشق و تشنگی، زیبایی و شهادت، اسارت و حزن و اندوه می‌دهند. نوجوانان هم در این ‌ماه خیمه‌هایی به عشق حضرت قاسم بن الحسن و حضرت علی‌اکبر و حضرت علی‌اصغر علیهم‌السلام برپا می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید