• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 23 تیر 1403
کد مطلب : 229853
+
-

بازی وسرگرمی رایگان و همگانی

محمد مشهدی یاری-رئیس اداره تفریحات و ورزش سازمان ورزش شهرداری


همگانی‌کردن ورزش و تفریح از آن دست اقداماتی است که در دوره جدید مدیریت شهری دراولویت قرارگرفته است. با توجه به رشد تورم وسخت‌تر‌شدن تامین نیازهای اولیه برای شهروندان، خانواده‌های کمی هستند که توان هزینه کردن برای مقوله بازی وسرگرمی و تفریح دارند. رئیس اداره تفریحات و ورزش شهرداری با اشاره به این موضوع از اقدامات ویژه مدیران شهری دراداره ورزش شهرداری می‌گوید: «سهولت دردسترسی خانواده‌ها به تجهیزات ورزشی و بازی رایگان ازدغدغه‌های اداره ورزش شهرداری است. در3سال گذشته به شکل جدی در این زمینه تلاش شد و اکنون شاهد تحولاتی هستیم که برای نخستین بار در پایتخت رخ می‌دهد.» محمد مشهدی یاری ازبرگزاری جشنواره‌هایی در3سال گذشته خبر می‌دهد که بیش از هزار نفر از نوجوانان و جوانان طرفدار بازی‌های الکترونیک در آن ثبت‌نام کردند: «بخشی ازجشنواره مردم آرمان به برگزاری مسابقات بازی‌های الکترونیک اختصاص داشت. برای ما بسیار خوشحال‌کننده بود که شاهد رقابت گیمرهای حرفه‌ای دربرج میلاد تهران بودیم.»
اوتوضیح می‌دهد:«پیش از این، این افراد برای به روزشدن در این نوع بازی‌ها و شرکت در رقابت‌ها به کشورهای دیگر می‌رفتند اما با برگزاری رویدادهای اخیربازی‌‌های الکترونیک شاهد هستیم که گیمرهای ایرانی درفضایی کاملا پیشرفته و حرفه‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند.»
خرید تجهیزات جدید برای رایگان شدن تفریح خانواده‌ها از اقدامات اداره تفریحات بوده است. مشهدی یاری در این‌باره می‌گوید:«نگاه تازه مدیران شهری باعث شد به جای واسطه قرار‌دادن پیمانکاران برای اجاره این تجهیزات اقدام به خرید این وسایل شود. اکنون درمناسبت‌ها وجشن‌ها شاهد بازی رایگان خانواده‌ها وبه‌ویژه کودکان کنارهم هستیم. پیش از این اجاره این تجهیزات هزینه‌های زیادی داشت اما اکنون با خرید آنها درتعداد برنامه‌های بیشتری می‌توانیم میزبان ساعت‌ها تفریح خانواده‌ها درکنار یکدیگرباشیم.»
رئیس اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری تهران از برگزاری بیشتر برنامه‌های تفریحی دربوستان‌های پایتخت می‌گوید: «سیاست مدیران شهری دردوره ششم این است که این برنامه‌ها به‌طور رایگان و با سهولت دردسترس شهروندان باشد به همین دلیل بوستان‌ها به‌عنوان مرکزی برای اجرای تفریحات جمعی جانمایی شده‌اند تا شهروندان بتوانند از تجهیزات بازی و سرگرمی همگانی بهره‌مند شوند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید