• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 21 تیر 1403
کد مطلب : 229795
+
-

#حمایت_از_شهردار_انقلابی

121هزار مخالف در 3ماه، 130هزار موافق در 2روز
بی اخلاقی‌ها هنوز ادامه دارد. هنوز یک هفته از پایان دور دوم انتخابات و مشخص‌شدن رئیس‌جمهور چهاردهم جمهوری اسلامی نگذشته که حمله‌ها به علیرضا زاکانی به اوج خود رسیده است. این حمله‌ها روز سه‌شنبه با جلد یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب به اوج خود رسید و این رسانه سیاسی موضوع یک کارزار علیه شهردار تهران را پوشش داد. نکته عجیب اینکه این رسانه به نشانه غرض‌ورزی تصویرسازی از چهره مخدوش شده شهردار تهران را روی جلد خود شبیه‌سازی کرد و به دروغ نوشت: «150هزار شهروند تهرانی خواستار برکناری شهردار تهران شدند.» این درحالی است که با مراجعه به سایت کارزار مشخص‌شده این کارزار پس از ماه‌ها تنها توانسته 121هزار امضا جمع کند و پرداختن این رسانه کم‌حواس به موضوع نتوانسته برمدار صداقت باقی بماند.

کارزار طرفداران
در پی این حمله طرفداران علیرضا زاکانی نیز بیکار ننشستند و کارزاری جدید به راه انداختند تا مشخص شود این چهره که در 33‌ماه اخیر سکاندار مدیریت شهری پایتخت بوده، کم‌طرفدار ندارد. این کمپین با عنوان «حمایت از شهردار مومن و انقلابی تهران و درخواست ابقای ایشان» با وجود همه بداخلاقی‌های سیاسی توانسته نگاه‌ها را به‌خود جلب کند و در 2روز از مجموع طرفداران کارزار 3ماهه برکناری شهردار عبور کند.

امضا برای تغییر
بخش دیگری از بداخلاقی‌های سیاسی علیه مدیریت شهری را خبرنگاران برخی رسانه‌های سیاسی در شورای شهر و هیأت دولت دنبال کردند. برخی از مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران این موضوع را پرسیدند و او پاسخ داد که «شهردار توسط شورای شهر انتخاب می‌شود و امضای یک کارزار توسط چندهزار نفر دلیلی برای تغییر نخواهد بود.»

بی‌اخلاقی و تهمت‌زنی
شهردار تهران نیز دیروز در حاشیه جلسه هیأت دولت با سؤال برخی خبرنگاران درباره کارزار برکناری شهردار پایتخت مواجه شده بود، اینطور پاسخ داد: «من متن کارزار را خواندم؛ سراسر تهمت و غیرقانونی بود. تعجب کردم؛ نمی‌دانم از کجا چنین کارزارهایی ایجاد می‌شود.»

وزن‌کشی موافقان و مخالفان
کارزار بستری برای اعلام نظرات چهره‌های مختلف است که بعضا مورد حمایت یا بی‌اعتنایی مردم قرار می‌گیرد. کارزار«درخواست برکناری شهردار تهران» را شخصی با عنوان حسین ارغوانی، فعال محیط‌زیست نوشته و هشتگ پیشنهادی او نیز #شهردار_خوب_کجاست، است. این کارزار از 22فروردین آغاز شده و ظرف 91روز با حمایت سلبریتی‌های محیط‌زیستی کشور توانسته 121هزار امضا به‌دست بیاورد.

 #حمایت_از_شهردار_انقلابی
در مقابل کارزار « حمایت از شهردار مومن و انقلابی تهران و درخواست ابقای ایشان» را روح‌الله حاجی‌زاده، فعال فضای مجازی نوشته و هشتگ پیشنهادی او نیز #حمایت_از_شهردار_انقلابی است. نکته جالب اینکه این کمپین از 18تیر بی‌هیچ حمایتی از سوی تریبون‌های سیاسی و اجتماعی راه‌اندازی شده و طرفداران آن طی 2روز از 130هزار امضا عبور کردند. به این ترتیب وزن‌کشی موافقان و مخالفان شهردار تهران به وضوح مشخص می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :